ثبت واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در ویتنام

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در ویتنام
ثبت واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در ویتنام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
ویتنام 56-مین کشوری شد که واکسن روسی کرونا «اسپوتنیک وی» را به ثبت رساند.

به گزارش اسپوتنیک، ویتنام 56-مین کشوری شد که واکسن روسی کرونا «اسپوتنیک وی» را به ثبت رساند. بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه اعلام کرد که واکسن روسی کرونا « اسپوتنیک وی» در وزارت بهداشت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به ثبت رسیده است.

کریل دمیتریف در این خصوص گفت:«این ثبت در قالب استفاده اضطراری از واکسن اجرایی شده است. بدین ترتیب واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در کشورهایی با جمعیت کل بیش از یک و نیم میلیارد نفر  مورد استفاده قرار می گیرد. این واکسن به لحاظ موارد ثبت در کشورهای جهان در ردیف دوم فهرست واکسن ها قرار دارد.

مشارکت تاریخی روسیه و ویتنام عرصه های مختلف تعامل و همکاری را در برمی گیرد که از آن جمله می توان مبارزه مشترک با پاندمی را نام برد.  واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه یکی از بهترین واکسن های جهان بر ضد ویروس کروناست.

رئیس بخش بیماریهای عفونی آمریکا، واکسن اسپوتنیک وی را ستود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
رئیس بخش بیماریهای عفونی آمریکا، واکسن "اسپوتنیک وی" را ستود

این واکسن در ویتنام به ثبت رسیده است که یکی از کشورهای پرجمعیت در منطقه جنوب – شرق آسیاست. با استفاده از واکسن روسی، سلامت مردم تأمین خواهد شد و آنها می توانند به زندگی عادی برگردند».

واکسن «اسپوتنیک وی» در ماه مه سال 2020 توسط مرکز ملی تحقیقات علمی ویروس شناسی «گامالیا» در روسیه ساخته شد. این واکسن با استفاده از ادنوویروس انسانی ساخته شده و یکی از ارزانترین واکسن های جهان است. هر دوز آن 10 دلار قیمت دارد.  تا پایان سال گذشته، این واکسن برای واکسیناسیون عمومی در روسیه مورد تأیید قرار گرفت که واکسیناسیون شهروندان روسیه در دسامبر سال 2020 آغاز شد که برای شهروندان روسیه کاملا رایگان است.

واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت موسسه میکروبیولوژی و اپیدیمیلوژی گامالیا نخستین واکسن ثبت‌شده در جهان است. این واکسن در حال حاضر به طور گسترده در روسیه و ده‌ها کشور دیگر استفاده می‌شود. دومین واکسن روسی «اپی‌واک‌کرونا» نام دارد و ساخت مرکز تحقیقاتی وکتور است که استفاده گسترده از آن در آیندۀ نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

مطابق با اطلاعات بنیاد سرمایه گذاری های مستقل روسیه،  واکسن « اسپوتنیک وی» در 16 کشور جهان به ثبت رسیده است. انتظار می رود که طی چند روز آینده، شهروندان بولیوی، قزاقستان، ترکمنستان، فلسطین، امارات متحده عربی، پاراگوئه، مجارستان، ارمنستان، الجزیره، بوسنی و جمهوری صربستان، ونزوئلا و ایران با واکسن «اسپوتنیک وی» روسیه واکسینه بشوند.

بیش از 50 کشور درخواست دریافت 1.2 بیلیون دوز واکسن « اسپوتنیک وی» را برای شرکای بنیاد سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در هند، برزیل، چین، کره جنوبی ارسال کرده اند و دیگر کشورها در حال تولید این واکسن برای بازار جهانی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала