گزارش و تحلیل

بلومبرگ: فائوچی می گوید، واکسنSputnik V " بسیار موثر" است

© Photo / Russian Direct Investment Fundبلومبرگ: فائوچی می گوید، واکسنSputnik V " بسیار موثر" است
بلومبرگ: فائوچی می گوید، واکسنSputnik V  بسیار موثر است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
تعداد بیشتری از کشورها به واکسن ضد کرونا روسی امید می بندند.

اسپوتنیک - مجله معتبر پزشکی The Lancet ، اثربخشی این واکسن روسی را در ابتدای سال تأیید کرد، و اخیراً این ویژگی واکسن توسط آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری های عفونی و دانشمند مشهور ایمنی شناس  ایالات متحده ، تأیید شد.

به گزارش بلومبرگ، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریكا در گزارشی سالانه كه در ژانویه منتشر شد ، اعلام کرد كه دفتر امور خارجه آن سعی کرد برزیل را متقاعد کند که از واکسن روسی استفاده نکند و مسكو را متهم كرد كه تلاش می کند نفوذ خود را در قاره آمریكا به ضرر ایالات متحده گسترش دهد.

 واکسن روسیلسپوتنیک وید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
شرکت واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در برنامه کواکس

در ماه اوت گذشته ، آنتونی فائوچی ، متخصص ارشد   بیماری های عفونی آمریکایی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی، در مصاحبه ای با ABC News گفت که نسبت به Sputnik V بدبین است زیرا دولت روسیه آن را با سرعت برق آسا تأیید کرده است. وی گفت: "امیدوارم روس ها به طور قانع کننده ای ثابت کنند که این واکسن امن و موثر است، اما من به طور جدی شک دارم که آنها این کار را انجام داده اند."

دوشنبه گذشته، فائوچی در یک گفتگوی رادیویی، گفت:   "من برخی از گزارش ها را دیده ام ، آنها بسیار خوب به نظر می رسند." 

فائوچی گفت که فرصتی برای آشنایی با واکسن تولید شده توسط چین نداشته است ، اما "این نیز ممکن است خوب باشد".  وی افزود: "اما من فکر می کنم واکسن روسی بسیار موثر است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала