چالش نظامی چین برای آمریکا

© AP Photo / Ted S. Warrenجنگنده آمریکایی اف - 22
جنگنده آمریکایی  اف - 22 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2021
اشتراک
راجرز: نمی توانیم توانمندی های روسیه و کره شمالی و چین را نادیده بگیریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی «نشنال اینترست»، نیروی هوایی آمریکا به دلیل نقص در نسل پنجم جنگنده‌هایش برای رویارویی با چین و روسیه با چالش‌های جدی مواجه خواهد شد.

مایک راجرز، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت توانمندی‌های نظامی چین با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است.

او در ادامه گفت:«نمی‌توانیم ایران را نادیده بگیریم. نمی‌توانیم کره شمالی و روسیه را نادیده بگیریم، ولی آنها نسبت به چالشی که چین ما را با آن مواجه خواهد کرد چیزی نیستند.

جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد

باید بدانیم که لازم است برای همتراز شدن با سرعت چین، هزینه‌های دفاعی‌مان را افزایش دهیم. تجهیزات ارتش آمریکا باید نوستزی شوند. نمی‌توانیم اینها را نادیده بگیریم مگر اینکه بخواهیم از آنها عقب بیفتیم».

چندی پیش نشریه نامبرده در مقاله‌ای به قلم کریس اوزبورن، نوشته بود که به رغم اینکه آمریکا دارای جنگنده‌های اف 22 و اف 35 است ولی این جنگنده‌ها دارای نقص‌هایی است. بخش زیادی از ناوگان جنگنده‌‌های آمریکا از نسل چهارم بوده که در مقایسه  با سطح سیستم سامانه‌های دفاعی روسیه و چین، توان نفوذ به حریم هوایی دشمن را بدون اینکه کسی بتواند آن را ببیند، ندارد. نیروی هوایی آمریکا نیاز به جنگنده‌هایی دارد که بتواند در مناطق تحت پوشش پدافند هوایی دشمن نفوذ کند. برتری در نبردهوایی نیازمند سرعت، مانور دهی و رادار گریزی است.

به گفته یک ژنرال آمریکایی، سامانه دفاعی اچ کیو ۹ چین یا اس ۴۰۰ روسیه می‌تواند برای شمار زیادی از جنگنده های آمریکا مشکل ایجاد کند و روسیه و چین می‌توانند ناوگان پنجم خود را با هواپیماهای سوخو ۵۷ و جی ۳۱ تجهیز کنند که بنا به نظر کارشناسان نظامی، بعید نیست که جنگنده‌های نسل پنج آمریکا بتوانند در جنگ با این دو کشور پیروز میدان شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала