وزیر دفاع بریتانیا: باید طلب ایران را وصول کنیم

© HANNAH MCKAYبن والاس وزیر دفاع بریتانیا
بن والاس وزیر دفاع بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزیر دفاع انگلیس با تایید بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری لندن به تهران، تاکید کرد که انگلیس موظف به پرداخت دینِ خود به ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز، بن والاس وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی خواستار پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی لندن به تهران شد.

خطیب زاده: بدهی دولت انگلیس به ایران باید با همه جریمه‌های تاخیرش پرداخت شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2020
خطیب زاده: بدهی دولت انگلیس به ایران باید با همه جریمه‌های تاخیرش پرداخت شود

طبق این گزارش، بن والاس در گفتگو با نشریه تایمز و در پاسخ به مساله بدهی لندن به تهران گفت: کاملاً درست است که ما به این بدهی احترام بگذاریم؛ آنچه ما به صورت آشکار اعلام کرده‌ایم این است که باید به قانون و حاکمیت پایبند باشیم. ما باید به این بدهی احترام گذاشته و راه‌ هایی برای پرداخت آن به ایران پیدا کنیم.

لازم به ذکر است بدهی مذکور مربوط به قراردادی نظامی در دهه ۷۰ میلادی میان تهران و لندن است که بر اساس آن، لندن موظف بود ۱۵۰۰ تانک "چیفتن" و ۲۵۰ خودرو زرهی به ایران تحویل دهد؛ قراردادی که پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران متوقف شد.

حال، دیوان داوری بین المللی، یک شرکت انگلیسی خدمات نظامی را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به ایران ملزم کرده است، این در حالیست که دولت انگلیس مدعی است به دلیل تحریم ‌های مالی علیه تهران، راهی برای انتقال این بدهی به ایران وجود نداشته و به همین بهانه، تاکنون از پرداخت این بدهی به ایران امتناع ورزیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала