سرگئی لاوروف ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه روسیه ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد
وزیر خارجه روسیه ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با رسانه های چینی، ماهیت دیپلماسی غربی را فاش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با رسانه های چینی با اشاره به سیاست کنونی ایالات متحده و متحدانش خاطرنشان کرد که غرب نحوه استفاده از دیپلماسی کلاسیک را فراموش کرده است. وی گفت: دیپلماسی رابطه ای بین مردم است، این توانایی گوش دادن به یکدیگر، شنیدن یکدیگر و توانایی یافتن تعادل منافع است.

لاوروف: خروج آمریکا از برجام نمایانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به توافقات است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
لاوروف: خروج آمریکا از برجام نمایانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به توافقات است

وزیر خارجه روسیه افزود: هنگامی که یک گفتگو در سطح دیپلماتیک ویژگی اولتیماتوم پیدا می کند و از شریک انتظار می رود که اشتباهات خود را بپذیرد و با خواسته های مطرح شده موافقت کند، این دیپلماسی نیست.

لاوروف ابراز تاسف کرد که به محض اینکه شرکای غربی ما (که از چنین روش هایی استفاده می کنند) با یک برخورد مودبانه روبرو شدند، بلافاصله به تحریم ها روی می آورند. به عنوان آخرین نمونه، وی شرایطی را ذکر کرد که اتحادیه اروپا به بهانه های ساختگی، ما را به چیزی متهم کرد که هیچ فردی آنرا ثابت نکرده است و حتی یک مدرک به ما ارائه نداد، تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در ۱۹ مارس اصطلاح جدیدی را برای توصیف اقدامات رهبران غربی ابداع کرد که آنرا ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد.

زاخارووا نوشت: سرگئی لاوروف یک اصطلاح جدید علوم سیاسی را معرفی کرد - دیپلماسی عجیب رهبران غربی. وی در پست خود سخنان وزیر خارجه روسیه را از جلسه هیئت امنای بنیاد گونچاروف نقل کرد، جایی که وی توجه را به این واقعیت جلب کرد که پدیده ای جدید در زرادخانه تعدادی از رهبران غربی ظاهر شده است: جعلی و گاه دیپلماسی عجیب.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала