اسلامی: شرکت‌ها امسال باید پرواز به کشورهای دیگر را افزایش دهند.

© Sputnik / Arina Topolevaهواپیما
هواپیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
ایرلاین‌ها ملزم به افزایش هواپیماها با برد کوتاه و بلند در سال ۱۴۰۰ شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، محمد اسلامی، وزیر راه با تاکید بر الزام ایرلاین‌ها به افزایش هواپیماهای با برد کوتاه و بلند در سال جدید، اعلام داشت که‌ شرکت‌ها امسال باید پرواز به کشورهای دیگر را افزایش دهند.

وی د رادامه گفت:« موضوعی که در سال جدید برای صنعت حمل و نقل هوایی برای ما مهم است، مربوط به سیاست‌هایی است که باعث کیفی‌سازی و افزایش ظرفیت ناوگان هوایی کشور می‌شود .2 هدف را برای شرکت‌های هواپیمایی الزام کرده‌ایم؛ نخست این است که شرکت‌های هواپیمایی، هواپیماهای با برد کوتاه خود را برای انجام مسافرت‌های داخلی افزایش دهند.

جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2021
جنگنده نسل ششم نیروی هوایی آمریکا سلاح جنگ سخت نامیده شد

بخشی از صنعت هوایی که پروازهای داخلی را انجام می‌دهند، به دلیل سن بالا از خط هوایی خارج شدند و لازم است تا این هواپیماها در سال جدید جایگزین شوند. سال گذشته این سیاست دنبال و تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای کشور تامین شد. در سال جدید نیز باید تعدادی هواپیما با برد کوتاه برای زنده نگه داشتن و افزایش ظرفیت صنعت هواپیمایی وارد کشور شوند.

هدف دوم مربوط به هواپیماهای بلند مدت هستند که ضرورت دارد تا شرکت‌ها بتوانند پروازهای بلند خودشان را به اقصی نقاط جهان گسترش دهند؛ به طوری که با به دست آوردن شرایط، لوازم و ضوابطی که بتوانند از طریق آن مجوزها را داشته باشند، پروازهای خود را به سایر کشورها انجام دهند.

این برنامه‌ها در شرایطی پیگیری می‌شوند که به دلیل شرایط کرونا، صنعت حمل‌و‌نقل هوایی در سراسر جهان با کاهش روبه‌رو بوده است. هر چند در کشور طی سال گذشته نشست و برخاست هواپیما در پروازهای داخلی، کاهش چشمگیری روی نداد؛ با وجود این سعی خواهیم کرد تعداد پروازها را در سال جدید با وجود شرایط کرونا و اجتناب مردم از سفرهای غیرضروری، همچنان حفظ کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала