آیا اروپا درگیر جنگ واکسن خواهد شد؟

© REUTERS / DADO RUVICواکسن آسترازنکا
واکسن آسترازنکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
کمیسیون اروپایی، شرکت آسترازنکا را تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اتریشی«کوریر»، اروپا در آستانه جنگ واکسن قرار دارد. بدعهدی‌های شرکت آسترازنکا در قبال اتحادیه اروپا سبب شده تا کمیسیون اروپایی تهدیدهای خود مبنی بر توقف صادرات علیه این شرکت و همچنین کشور انگلیس را تقویت کند.

در این گزارش آمده است:«به دلیل کمبود واکسن در اتحادیه اروپا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی اواخر هفته محدودیت‌های صادراتی جدیدی را بخصوص علیه واکسن آسترازنکا و انگلیس در دستور کار قرار داد. تصمیم گیری نهایی قرار است در نشست آخر هفته اروپایی اتخاذ شود. همچنین فون در لاین اعلام کرد که در حال حاضر اروپا امکان اهدای واکسن به کشورهای فقیرتر را هم ندارد.

آمریکا به خروج مخفیانه بمب‌های هسته‌ای از اروپا متهم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
آمریکا به خروج مخفیانه بمب‌های هسته‌ای از اروپا متهم شد

بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپایی از ماه فوریه حداقل 41 میلیون دوز واکسن از اتحادیه اروپا صادر شده این در حالی است که در اروپا واکسن کافی وجود نداشته و روند واکسیناسیون به کندی پیش می‌رود. به گفته وی تنها 10 میلیون دوز واکسن به انگلیس صادر شده است».

فون در لاین اعلام کرد:« من نمی‌توانم به شهروندان اروپایی اعلام کنم چرا ما میلیون‌ها دوز واکسن را به کشورهایی صادر می‌کنیم که خود تولید کننده واکسن هستند و در ازای آن از آنها هیچ چیزی دریافت  نمی‌کنیم. شرکت تولید کننده واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا در سه ماهه ابتدایی سال جاری تنها 30 درصد واکسن‌های توافق شده با اتحادیه اروپا را به این کشور تحویل داده است.

ما این امکان را داریم که یک صادرات برنامه ریزی شده واکسن را متوقف کنیم. این پیغام ما به آسترازنکا است که تو اول به توافقات خود با اروپا عمل کن قبل از اینکه صادرات به دیگر کشورها را آغاز کنید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала