وزیر بهداشت ایران: سفر نروید و اگر رفتید، برگردید

© Photo / Tasnimوزیر بهداشت ایران: سفر نروید و اگر رفتید، برگردید
وزیر بهداشت ایران: سفر نروید و اگر رفتید، برگردید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: با استقرار واکسیناسیون کرونا در بهار ۱۴۰۰ و تکمیل واکسیناسیون جمعیت هدف، با جرئت به مردم می‌گوییم که می‌توانند سفر بروند، اما در حال حاضر تقاضا و توصیه ما این است که سفر نروید و اگر رفتید، برگردید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز دوشنبه در گفتگویی از محل اورژانس این کشور افزود: در حال حاضر گرفتار ویروس جهش یافته کرونا هستیم و تقاضای ما این بود که مردم با وجود خستگی ناشی از در خانه ماندن، به سفر نروند. عده زیادی به عرض ما گوش کردند و به توصیه‌ های مقام معظم رهبری و رییس جمهوری توجه داشتند. از کسانی که به سفر رفتند هم تقاضا می‌کنیم که سفر را کوتاه کرده و نگرانی همکاران ما را برای شیوع یک ویروس جهش یافته ایجاد نکنند.

واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
آغاز کار فاز اول کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا + عکس

وی ادامه داد: اگر خوزستان خیز جدید کرونا نداشت، امروز مرگ‌های تک رقمی را تجربه می‌کردیم. هرچه جمعیت ساکن ما بیشتر و جمعیت سیار کمتر باشد، در کنترل و مدیریت ویروس کرونا موفق‌تر خواهیم بود و هرچه سفرها بیشتر باشد، طرح محله محور مقابله با کرونا با مشکل بیشتری مواجه می‌شود.

وزیر بهداشت ایران بیان کرد: اندک افزایش آمار ابتلا در برخی نقاط کشور داشتیم. از هفته دوم و سوم فروردین می‌توانیم در مورد افزایش آمارها قضاوت داشته باشیم. ضمن این‌که امسال همکاران ما به شدت کوچک‌ترین نقاط اشتعال کرونا را رصد کرده و به آن حمله می‌کنند. بعد از یک ماه چرخش ویروس جهش یافته کرونا در کشور، آمار دو رقمی فوت روزانه را می‌بینیم و این نشان از هوشمندی نظام سلامت است.

نمکی اظهار کرد: امروز حدود ۳ هزار و ۳۰۰ پایگاه اورژانس ثابت در کشور داریم که در طول تعطیلات هزار ایستگاه سیار را مدیریت می‌کنیم و اورژانس با ۴۷ بالگرد مشغول خدمت رسانی هستند و دقایقی پیش یک بالگرد در شاهرود برای خدمت رسانی پرواز کرد.

وی افزود: حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ آمبولانس در کشور مشغول خدمت رسانی هستند و امسال برای اولین بار صاحب اتوبوس آمبولانس تولید داخل خواهیم شد که از در آن مدرن‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده کرده‌ایم.

وزیر بهداشت ایران ادامه داد: همچنین ۶ ناوگان آمبولانس دریایی نیز در خدمت مردم در خلیج فارس آماده نقل و انتقال بیماران از جزایر خلیج فارس به مراکز بهداشتی و درمانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала