لاوروف: خروج آمریکا از برجام نمایانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به توافقات است

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: خروج آمریکا از برجام نمایانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به توافقات است
لاوروف: خروج آمریکا از برجام نمایانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به توافقات است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه، خروج آمریکا از برجام را نمایانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به توافقات خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران (برجام) نمایانگر ناتوانی دولت آمریکا در دستیابی به توافقات و نقض قوانین بین المللی است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
برجام از دست برود، چه باقی می ماند؟

لاوروف در مصاحبه با رسانه های چینی افزود: وقتی آمریکا از توافق هسته ای ایران، که اکنون برای احیای آن تلاش می کند، خارج شد، نه تنها از انجام تعهدات خود دست کشید، بلکه سایر کشورها را از اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد منع کرد. به طور کلی در غرب برداشت به این صورت بود که چه کاری می توان انجام داد، ایالات متحده اینگونه تصمیم گرفته است؛ البته اگر آنها به اجرای قطعنامه در مورد برنامه هسته ای ایران ادامه می دادند خوب بود، اما این واقعیت است. این واقعیت نیست و نقض فاحش قوانین بین المللی است و نشان از ناتوانی دولت آمریکا در دستیابی به توافقات است.

وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد، که "اکنون دولت آمریکا که برای بازگشت به توافق هسته ای ایران ابراز تمایل کرده است، به تصمیم خود جامه عمل بپوشاند.

گفتنی است که برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران که در سال ۲۰۱۵ توسط شش کشور (انگلیس، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، فرانسه) و ایران منعقد شد، حتی سه سال دوام نیاورد. در ماه مه ۲۰۱۸، ایالات متحده خروج یک جانبه از آن و بازگشت تحریم های تهران را اعلام کرد.

ایران در سال ۲۰۱۹، دقیقاً یک سال پس از خروج آمریکا از این توافق، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه، کنار گذاشتن محدودیت ها در تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала