برنامه تولید انبوه واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه تولید انبوه واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه
برنامه تولید انبوه واکسن اسپوتنیک لایت در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2021
اشتراک
شرکت R-Pharm درباره برنامه‌های تولید واکسن اسپوتنیک لایت در مسکو توضیح داد.

به  گزارش اسپوتنیک، آلکسی ریپک، رئیس هدیت مدیره شرکت شرکت R-Pharm از قصد این شرکت برای تولید واکسن اسپوتنیک لایت را در Technopolis Moskva راه اندازی کند؛ این واکسن از آوریل تا مه برای استفاده عمومی  به بازار فرستاده می‌شود.

ریپک در دیدار با پوتین گفت: " در آینده نزدیک انتظار داریم که تاسیسات در گواهی ثبت واکسن  اسپوتنیک وی و همچنین در یک پروژه جدید، محصول اسپوتنیک لایت موسسه گامالیا گنجانده شود. بیش از 20 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی و دهها میلیون اسپوتنیک لایت. "

وی خاطرنشان کرد: " این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی با کمک مقامات مسکو در حال اجرا است، علاوه بر این، توافق نامه استراتژیک در مورد حمایت از سرمایه گذاری از صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه  منعقد شده است.

وی گفت: " این امروز بزرگترین مجتمع بیوتکنولوژی برای تولید واکسن در اروپای شرقی خواهد بود و ما آن را در کمترین زمان از ابتدا ساختیم. برای تجهیز آن، ما مدرن ترین تجهیزات با تکنولوژی پیشرفته را خریداری کردیم، از جمله بیش از 200 بیوراکتور با حجمهای کاری مختلف ."

واکسن اسپوتنیک لایت توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده است که تولید واکسن اسپوتنیک وی را نیز در اختیار دارد. برخلاف نسخه دوم، نسخه سبک واکسیناسیون را با استفاده از یک تزریق دارو انجام می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала