سخنرانی نوروزی رهبر ایران

© Photo / IRNAسخنرانی نوروزی رهبر ایران
سخنرانی نوروزی رهبر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
اشتراک
آیت الله خامنه ای: تحریم‌های اقتصادی آمریکا اگرچه یک جنایت علیه ملت ایران بود اما باعث کاهش وابستگی ایران به دیگران شد.

به گزارش اسپوتنیک، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، مراسم سخنرانی نوروزی که هر سال در روز اول سال نو در حرم امام رضا برگزار می‌شد را به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا در مشهد برگزار نمی کند.

رهبر ایران طی سخنرانی که از شبکه خبر، شبکه یک سیما و رادیو ایران به صورت زنده در حال پخش است اعلام کرد: وارد سال 1400 شدیم و با نگاه عرفی که نگاه می کنیم ورودی به قرن جدید محسوب می شود ولو اینکه به لحاظ دقت محاساباتی اینگونه نباشد اما عرفا می گویند وارد قرن جدید شدیم. یک مقایسه کوچک و پر معنا با هنگام ورود کشور در قرن قبلی یعنی 1300 اگر داشته باشیم در 1300 آغاز دیکتاتوری وابسته رضاخان بود که در واقع کودتای انگلیسی به وسیله و بدست رضاخان با حکمرانی وابسته و دیکتاتوری و انگلیسی در کشور بود.

آیت الله خامنه ای: ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.01.2021
آیت الله خامنه ای: ما هیچ اصرار و عجله ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد

وی افزود: مبارزه با فساد مسئله خیلی مهمی است باید کانال ها و مجاری فساد بسته شود که به معنای اصلاح نظام بانکی و کمرگ است. به خاطر نابسمانی هایی که در بحث اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد، بعضی‌ها منفی‌بافی و آیه یاس می خوانند که هیچ کاری نمی توان کرد و عمدتا در تبلیغات خارجی مطبوعات و فضالی مجازی وجود دارد و کل راه را بن بست نشان می دهند، به هیچ وجه اینگونه نیست.

آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران با ظرفیت و قابلیت هایی که در داخل دارد یکی از شکوفاترین اقتصادهای منطقه و حتی دنیا می‌تواند باشد گفت: یک کمک عمده برای تولید این است که قدرت خرید مردم بالا رود اگر تولید شد و تقاضای مردمی وجود نداشت تولید شکست می خورد. مسئولین اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند و معطل و پا در هوا در انتظار تصمیم‌گیری دیگران نگذارند. تحریم‌های اقتصادی آمریکا اگرچه یک جنایت علیه ملت ایران بود اما باعث کاهش وابستگی ایران به دیگران شد.

رهبر ایران افزود مهمترین و موثرترین مدیریت کشور ریاست جمهوری است. بعضی ها چند سالی است که می گویند رئیس جمهور اختیار ندارد تدارکچی است و 10 یا 15 درصد اختیار دارد یا از روی بی مسئولیتی از روی بی اطلاعی و یا خدایی نکرده غرض ورزی گفته میشود. رئیس جمهور یکی از پرمشغله ترین و پر مسئولیت ترین دستگاه‌ها است.

آیت الله خامنه ای: ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2019
آیت الله خامنه ای: ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 99 آنچه را که هدف بود و جهش تولید نامیده شده بود به صورت کامل صورت نگرفت ولیکن از حق و انصاف نباید گذشت. در بخش‌های مهمی تولید پیشرفت پیدا کرد. در بعضی از موارد جهش هم میتوان به آن اطلاق کرد و در بعضی از موارد هم اگر ولو جهش تولید نیست، پیشرفت تولید قطعا هست. یک فهرست نسبتا طولانی‌ای از کالا‌هایی که در آن‌ها افزایش تولید داشتیم در اختیار من قرار گرفته که البته من آن فهرست را به‌تمامه نمیخوانم. عمدتاً لوازم خانگی که رشد زیادی کرد. لاستیک خودرو، آلومینیوم، پتروشیمی، فولاد و امثال این‌ها کالا‌هایی است که در سال 99 واقعا پیشرفت کرد و رشد کرد. همین بایستی ادامه پیدا کند. این حرکت تولیدی در کشور بایستی ادامه پیدا کند و موانع تولید از سر راه تولید برداشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала