اعضای بدن که درد را حس نمی کنند

CC0 / Pixabay / اعضای بدن که درد را حس نمی کنند
اعضای بدن که درد را حس نمی کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2021
اشتراک
سه عضو در بدن انسان هستند که درد را حس نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، درد به دلیل واکنش عصب‌ها پدید می آید و یک عملکرد و واکنش طبیعی در بدن است. هنگامی که بخشی از بدن شما دچار آسیب می‌شود، سلول‌های آن ناحیه پیام عصبی بسیار قدرتمندی را به سلول‌های مغزی ارسال می‌کنند و مغز هم دستور احساس درد را تولید می‌کند.

سه عضو بدن که درد را حس نمی کنند: ناخن، مو و مغز هستند.

ناخن: بدن انسان به شکل طبیعی در قسمت ناخن هیچ دردی را احساس نمی‌کند. به همین می توانید بدون هیچ مشکلی از ناخن گیر استفاده کنید و ناخن‌های خود را کوتاه نمایید.  کوتاه کردن ناخن‌ها هرگز هیچ دردی را ایجاد نمی‌کند. علت آن هم سلول‌های مرده در این ناحیه هستند. این سلول‌ها حاوی ماده سفت و سختی به نام کراتین می‌باشند که یک نوع پروتئین محسوب می‌گردد. ریشه‌های ناخن به عمق پوست نفوذ می‌کنند و فیبر‌های ارتجاعی باعث ثابت نگه داشتن آن‌ها روی پوست می‌شود.

سرکه سیب و فایده نوشیدن آن برای لاغری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
سرکه سیب و فایده نوشیدن آن برای لاغری

مو: مو‌ها دارای یک ساختار شبیه به نخ هستند و از کراتین تشکیل شده اند و به دلیل ساختاری که دارند، به هیچ مرکز انتقال پیام رسان عصبی متصل نیستند. بنابراین هنگام کوتاه کردن مو‌ها هیچ گونه دردی احساس نمی‌شود. 

مغز: مغز عضوی است که درد حس نمیکند. مغز به خودی خود احساس درد نمی‌کند، زیرا در خود مغز هیچ مکانیکی برای درمان درد وجود ندارد. این ویژگی نشان می‌دهد که چرا جراحان مغز و اعصاب می‌توانند بدون ایجاد ناراحتی بیمار، بر روی بافت مغز عمل کنند و در برخی موارد حتی در زمان بیداری بیمار می‌توانند عمل جراحی انجام دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала