عذرخواهی آمریکایی‌ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر عذرخواهی آمریکایی‌ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه
عذرخواهی آمریکایی‌ها بخاطر سخنان مقامات این کشور درباره روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
آمریکایی ها به دلیل اظهارات مقامات آمریکایی از سفارت روسیه عذرخواهی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، گفت که سفارت در واشنگتن نامه هایی از شهروندان آمریکایی دریافت کرده است که از اظهارات دولت آمریکا در مورد روسیه عذرخواهی می کنند.

در بیانیه آنتونوف که در صفحه فیس بوک سفارت روسیه منتشر شده آمده است: " من می خواهم از شهروندان ایالات متحده که برای حمایت از توسعه روابط دوستانه بین روسیه و ایالات متحده نامه به سفارت ارسال کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. بسیاری مخالفت خود را با اظهارات عجولانه ای که اخیراً از واشنگتن درباره فدراسیون روسیه انجام شده است، عذرخواهی کردند."

سفیر خاطرنشان كرد كه موضع آمریكایی ها "كه می فهمند گفتگو بین كشورها باید بر اساس برابری و احترام متقابل باشد"، او را تحت تأثیر قرار داده است. وی افزود: "این رویكرد شهروندان آمریكایی نشان می دهد كه پتانسیل عادی سازی روابط بین مردم روسیه و آمریكا همچنان باقی است."

وی ابراز امیدواری کرد که مقامات آمریکایی به حرف رای دهندگان گوش فرا دهند و "روند فروپاشی بیشتر روابط بیش از حد پرتنش" را متوقف کنند.

بایدن پیشتر در مصاحبه ای با ABC News گفت پوتین برای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا "هزینه" خواهد کرد. علاوه بر این، رهبر آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور روسیه را "قاتل" می داند، پاسخ مثبت داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала