دستیابی آمریکا و چین به توافقی جامع برای حل مشکلات

© AFP 2023 / Jewel Samadدستیابی آمریکا و چین به توافقی جامع برای حل مشکلات
دستیابی آمریکا و چین به توافقی جامع برای حل مشکلات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
تلویزیون دولتی چین از دستیابی وزرای خارجه چین و آمریکا به توافقی جامع بر سر اختلاف میان دو طرف و همچنین اجتناب از تقابل با یکدیگر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی چین از توافق دیپلمات‌های دو کشور چین و آمریکا در آلاسکا برای پیشبرد گفتگوها میان دو طرف در راستای اجتناب از تقابل به توافق رسیدند.

چین آمریکا را به نقض پروتکل دیپلماتیک متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
چین آمریکا را به نقض پروتکل دیپلماتیک متهم کرد

تلویزیون دولتی «سی سی تی وی» با اعلام این خبر اعلام کرد: دو طرف برای حفظ گفتگو و ارتباط با یکدیگر در راستای روابط مترقی دو جانبه، اجتناب از تقابل و مواجهه و همچنین ارتقا توسعه سالم و پایدار روابط با یکدیگر، بررسی مسائل افغانستان، شبه جزیره کره و میانمار و همچنین حفظ و تقویت روابط دو جانبه در خصوص مسائل مطرح شده به توافق رسیدند.

تلویزیون دولتی چین همچنین از توافق پکن و واشنگتن برای همکاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه تولید واکسن کرونا و احیای مجدد اقتصاد جهانی با یکدیگر خبر داده است.

لازم به ذکر است روز پنجشنبه، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید جلسه‌ای مشترک با «یانگ جیئه چی» رئیس کمیته مرکزی روابط خارجی و «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در آلاسکا داشتند که دور نخست این نشست‌ها به دلیل اتهامات دو طرف به یکدیگر در خصوص کارشکنی‌ها و نقض پروتکل‌های دیپلماتیک و اقتصادی به شکست انجامید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала