بایدن خطر جنگ سرد را دامن می‌زند؟

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoسناتور آلکسی پوشکوف
سناتور آلکسی پوشکوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2021
اشتراک
سناتور پوشکوف اعلام کرد که سیاست بایدن، خطر آغاز جنگ سرد جدید را دربردارد.

به گزارش اسپوتنیک، آلکسی پوشکوف، سناتور روسیه در گفتگو با مفسر فرانسوی شبکه تلویزیونی «i24news »، اعلام کرد که سیاست بایدن، خطر آغاز جنگ سرد جدید را دربردارد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
گزارش و تحلیل
ربیعی: جنگ اقتصادی بر دهک های پایین اجتماعی فشار وارد کرده

وی در این رابطه گفت:«آری، خطر آغاز یک جنگ سرد جدید واقعا وجود دارد. این جنگ آغاز خواهد شد، اگر بایدن فراموش کند که ایالات متحده توانایی شکست روسیه را ندارد. آنها باید این واقعیت را بپذیرند. ایالات متحده باید به سمت دستیابی به درک متقابل در عرصه جهانی حرکت کند و این کار را می تواند در عرصه های مشخص تر و مهمی مثلا در باره مسائل امنیت هسته ای آغاز کند».

گفتنی است که جو بایدن رئیس‌ جمهوری آمریکا، در مصاحبه با «ای.‌بی.‌سی نیوز» گفته بود که پوتین بابت کمپین نفوذ ادعایی علیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کشورش باید بهایی پرداخت کند.

همچنین از رهبر آمریکا پرسیده شد که آیا او رئیس ‌جمهوری روسیه را «قاتل» می ‌داند یا خیر و او جواب مثبت داده بود.

پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش نسبت به این گفته ها اظهار داشت که از سخنان بایدن نمی ‌توان چشم‌ پوشی کرد. پوتین پیشنهاد یک گفتگوی مجازی را مطرح کرد. از آنجایی که سخنان رئیس جمهور بایدن کاملا بی ‌سابقه بوده، بار دیگر تکرار می‌ کنم که چارچوب‌ های بی ‌سابقه ارتباط را نمی ‌توان بعید دانست.

ولادیمیر پوتین قصد دارد اتهامات بی ‌اساس کنونی علیه روسیه و روابط دوجانبه را با بایدن به بحث بگذارد. ما همواره برای بدترین شرایط آماده‌ ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала