کاخ سفید: بایدن در "زمان مناسب" با پوتین دیدار خواهد کرد

© Fotolia / Karen Grigoryanکاخ سفید: بایدن در "زمان مناسب" با پوتین دیدار خواهد کرد
کاخ سفید: بایدن در زمان مناسب با پوتین دیدار خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
کاخ سفید اعلام داشت که رئیس جمهور آمریکا در "زمان مناسب" با همتای روس خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اعلام داشت که کاخ سفید اعلام کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آماده دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در زمان مناسب خواهد بود.

پوتین به بایدن پیشنهاد داد تا به صورت زنده بحث و گفتگو کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
پوتین به بایدن پیشنهاد داد تا به صورت زنده بحث و گفتگو کنند

رئیس جمهور روسیه عصر پنجشنبه اعلام داشت که به وزارت امور خارجه این کشور دستور می‌دهد تا مراحل آماده سازی گفت و گو با رئیس جمهور آمریکا را که می‌تواند در روز جمعه 19 مارس یا دوشنبه 22 مارس انجام شود، آغاز کند. پوتین اظهار داشت: ما اکنون به این موضوع فکر می‌کنیم. نوبت پیش، ابتکار تماس تلفنی از سوی جو بایدن مطرح شد. من می‌خواهم به رئیس جمهور بایدن پیشنهاد دهم که مذاکرات و بحث را ادامه دهیم اما در پخش زنده و به صورت آنلاین. بدون هیچ تاخیری در پخش و در واقع یک بحث و گفتگو مستقیم. من فکر میکنم این هم برای مردم روسیه و هم برای مردم آمریکا جذاب خواهد بود و حتی برای کشورهای دیگر.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در کاخ سفید از پاسخ به سوال خبرنگاران در این خصوص که آیا موافق گفت و گو با پوتین است، خودداری کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از این در سخنانی ضمن "قاتل" خواندن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اظهار داشت که پوتین تاوان "دخالت انتخاباتی" در امریکا را خواهد پرداخت. این در حالی است که رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به اظهارات همتای آمریکایی خود، برای او آرزوی سلامتی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала