هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی سابقه

© AP Photo / Amr Nabilهشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی سابقه
هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی بی سابقه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل در مورد قحطی بی سابقه هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، عواقب بلایای طبیعی، تغییرات آب و هوایی، مشکلات در کشاورزی و عوامل منفی در پس زمینه بیماری همه گیر ویروس کرونا، قحطی بی سابقه ای را در زمین تهدید می کند. این گزارش توسط سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) منتشر شده است.

خاطرنشان شده که کاهش بازده منجر به ضرر 30 میلیارد دلار در آفریقای جنوبی و آفریقای شمالی، 29 میلیارد دلار در آمریکای لاتین، 8.7 میلیارد دلار در جزیره کوچک کشورهای در حال توسعه کارائیب و 49 میلیارد دلار در آسیا شده است.

به گفته کارشناسان سازمان ملل، چنین سطحی از تهدیدات امنیت غذایی برای اولین بار در تاریخ مشاهده می شود. این می تواند منجر به از دست دادن زندگی و کاهش عملکرد اقتصادی شود و چنین وضعیتی، همانطور که سند اضافه می کند، می تواند برای چندین دهه ادامه یابد.

همچنین تأکید شده است که آتش سوزی در جنگل ها، خشکسالی، سیل، طوفان و بیماری ها و خسارت به محصولات از دلایل اصلی کاهش محصول بوده است.

برای جلوگیری از عواقب منفی، سازمان ملل اقداماتی مانند شناسایی الگوهای خسارت، تهیه پروفیل از انواع فاجعه ها برای روشن شدن سرعت تأثیر آنها، بحث در مورد تهدیدهایی مانند بحران ها، درگیری های نظامی و غیره را پیشنهاد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала