سخنگوی کاخ سفید سخنان پوتین را قابل تأمل خواند

© AFP 2023 / Nicolas Kammسخنگوی کاخ سفید سخنان پوتین را قابل تأمل خواند
سخنگوی کاخ سفید سخنان پوتین را قابل تأمل خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2021
اشتراک
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور آمریکا پس از سخنان پوتین اعتراف کرد که در این سخنان نکات قابل تأملی برای ایالات متحده وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور آمریکا، جن ساکی ، در مورد اظهارات ولادیمیر پوتین در مورد برده داری و نژادپرستی در ایالات متحده اذعان کرد که در این زمینه مسائل قابل تاملی برای واشنگتن وجود دارد.

پوتین روز پنجشنبه در مورد استقرار آمریكا، گفت كه آفریقایی تبارهای آمریكایی هنوز با "بی عدالتی و نابرابری" روبرو هستند و همچنین دوره برده داری "بسیار سخت" و "بسیار بی رحمانه" را در آن كشور به خاطر آورد.

ساکی به MSNBC  گفت: "اول از همه در اینجا، در ایالات متحده، ما می توانیم خود واکنش نشان داده و تشخیص دهیم که برای مقابله با بی عدالتی نژادی و تبدیل شدن به یک کشور بهتر باید کارهای بیشتری انجام دهیم. ما در حال کار بر روی آن هستیم. رئیس جمهور به آن متعهد است. "

وی همچنین ابراز عقیده کرد که بعید است پوتین در برابر گلایه‌ها تسلیم شود. سخنگوی جو بایدن گفت: "حدس من این است که رئیس جمهور پوتین پوست کلفت تر از آن است که کارمندانش فکر می کنند."

در همان زمان وی تکرار کرد که رهبر آمریکا قصد ندارد اظهارات علیه روسیه را ملایم کند، اما همچنان به دنبال فرصت های همکاری با مسکو در زمینه منع گسترش سلاح های هسته ای خواهد بود.

روز چهارشنبه، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن برای رایزنی به مسکو فراخوانده شد. این اتفاق پس از آن رخ داد که بایدن در مصاحبه با ABC گفت مسکو "مسئول دخالت در انتخابات" در سال 2020 است، همانطور که قبلا توسط نهادهای اطلاعاتی گزارش شده بود. همچنین، رئیس جمهور آمریکا به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا وی همتای روسی، ولادیمیر پوتین را "قاتل" می داند، پاسخ مثبت داد.

پوتین در مورد اظهارات بایدن، برای او آرزوی سلامتی کرد. بعداً، وی به رهبر آمریكا پیشنهاد كرد كه گفتگو را در یک بحث مستقیم ادامه دهد. به گفته وی، "این برای مردم روسیه و مردم ایالات متحده و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر جالب خواهد بود." پوتین از جمله موضوعاتی که می توانند درباره آنها بحث کنند، روابط دوجانبه، مبارزه با همه گیری، حل و فصل منازعات منطقه ای و مسائل ثبات استراتژیک را نام برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала