حمایت روسای سه ایالت آلمان از واکسن "اسوتنیک وی"

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت روسای سه ایالت آلمان از واکسن "اسوتنیک وی"
حمایت روسای سه ایالت آلمان از واکسن اسوتنیک وی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2021
اشتراک
روسای سه ایالت ساکسونی، زاکسن-آنهالت و تورینگن آلمان از تایید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" حمایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از funkemedien، روسای سه ایالت آلمان، ساکسونی، زاکسن-آنهالت و تورینگن، از تایید واکسن روسی "اسپوتنیک وی" حمایت کردند.
مایکل کرچمر، نخست وزیر ایالت ساکسونی اظهار داشت: روسیه از لحاظ علمی کشور بزرگی است، شک ندارم که علم روسیه قادر به تولید واکسن موثر است ... واکسن باید اجازه داد.
راینر هازلوف، نخست وزیر ایالت زاکسن-آنهالت تصریح کرد: تصمیم تایید بر عهده آژانس دارویی اروپا باقی می‌ماند. اما نکته اساسی این است؛ در مبارزه با ویروس کرونا، ما از همه واکسن‌های بی خطر که کار می‌کنند و به غلبه بر همه‌گیری کمک می‌کنند، استقبال می‌کنیم.
هازلوف افزود: محل تولید واکسن در تاثیر آن هیچ نقشی بازی نمی‌کند. من در کودکی با واکسن فلج اطفال روسیه واکسینه شدم و مشکلی ندارم.
بودو راملوف، رئیس ایالت تورینگن معتقد است که باید بر دولت آلمان برای دریافت واکسنهای جایگزین بیشتر فشار وارد شود، وابستگی به واکسن آسترازنکا استراتژی واکسیناسیون را تضعیف می‌کند. بنابراین، مهم است که سرانجام موضوع "اسپوتنیک وی" در نظر گرفته شود.
راملوف همچنین تأکید کرد که تصمیم در مورد تأیید یا رد واکسن نباید ماهیتی سیاسی داشته باشد.
آژانس دارویی اروپا از ۴ مارس بررسی کارایی، ایمنی و کیفیت واکسن روسی "اسپوتنیک وی" را با هدف ارزیابی انطباق آن با استانداردهای اتحادیه اروپا آغاز کرد ولی برخی کشورهای عضو اروپایی از جمله مجارستان و اسلواکی به طور مستقل این واکسن را تایید و تزریق آن را آغاز کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала