وزارت خارجه روسیه درباره غنی سازی اورانیوم نطنز اظهار نظر کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenkiy /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه درباره غنی سازی اورانیوم نطنز اظهار نظر کرد
وزارت خارجه روسیه درباره غنی سازی اورانیوم نطنز اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت: مسکو نگران اطلاعاتی است که ایران غنی سازی اورانیوم را در سایت نطنز بر روی سانتریفیوژهای مدرن آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، روز چهارشنبه اظهار داشت: مسکو از اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران غنی سازی اورانیوم در سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات نطنز را آغاز کرده نگران است و همه طرف ها را به خویشتنداری فراخوانده است.

روسیه: تصمیم انگلیس درباره افزایش کلاهک های هسته ای باعث تاسف است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
روسیه: تصمیم انگلیس درباره افزایش کلاهک های هسته ای باعث تاسف است

پیش از این، رویترز با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای که در اختیار آن قرار گرفت، گزارش داد که ایران غنی سازی اورانیوم را در یک تاسیات زیرزمینی در نطنز با آبشار سانتریفیوژهای IR-4 پیشرفته آغاز کرده است.

معاون وزیر خارجه روسیه، افزود: ما معتقدیم كه گامی عملی برای عادی سازی اوضاع از طرف آمریكایی ها بسیار مورد تقاضا است. لازم است سرانجام مسئله معروف لغو تحریم ها را از جای خود تکان دهیم. تاکنون فقط شاهد گسترش لیست های تحریم علیه ایران بوده ایم.

ریابکوف توضیح داد: بر این اساس، سیاست ایران برای محدود کردن تدریجی تعهدات داوطلبانه خود تحت برجام همچنان ادامه دارد و مقیاس فعالیت های هسته ای ایران در حال گسترش است.

وی به اهمیت توافقی که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای هنگام اقامت در ماه فوریه در تهران انجام داد، اشاره کرد.

ریابکوف متذکر شد: ما متذکر می شویم که این توافق نامه در حال کار است. اما برای تلاش برای تهیه یک نقشه راه خاص برای عادی سازی وضعیت به طور کلی، ما نباید لحظه فعلی را از دست بدهیم. من بار دیگر تکرار می کنم که انگیزه مثبت ایالات متحده بسیار مهم خواهد بود. اما ما طرف ایرانی را به خویشتنداری فرا می خوانیم و می خواهیم ایران از منطق تشدید وضع پیروی نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала