نبرد سنگین در شمال مأرب و حضور نظامی ترکیه در باب المندب

© Photo / Farsنبرد سنگین در شمال مأرب و حضور نظامی ترکیه در باب المندب
نبرد سنگین در شمال مأرب و حضور نظامی ترکیه در باب المندب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
معاون رئیس شورای انتقالی یمن درباره همکاری نظامی میان ترکیه و حزب الاصلاح که تنگه باب المندب در جنوب دریای سرخ را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، منابع یمنی در استان مأرب از تسلط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر منطقه راهبردی در اطراف شمال شهر مأرب خبر دادند.

حمله پهپادی ارتش یمن به عمق خاک عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
حمله پهپادی ارتش یمن به عمق خاک عربستان

این منابع باظهار داشتند: نیروهای صنعا بر منطقه "ملبوده" یکی از مراکز استراتژیک در شمال شهر مأرب مسلط شدند.

منابع مذکور تاکید کردند: سیطره نیروهای صنعا بر این منطقه پس از درگیری شدید با نیروهای ائتلاف که از سوی جنگنده‌ها پشتیبانی می‌شدند، رخ داد.

این منابع بیان کردند: نیروهای ائتلاف با برجای گذاشتن اجساد نظامیان خود از منطقه فرار کردند.

منابع یمنی به درگیری‌های شدیدی که در منطقه "ایدات الراء" جریان دارد، اشاره کردند.

همچنین این منابع به استفاده نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده از اردوگاه آوارگان در نخلا در شمال غرب شهر مأرب به عنوان سپر انسانی اشاره کردند تا ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نتواند به سوی شهر پیشروی کند.

منابع یمنی به پیشروی‌های سریع نیروهای یمنی در شمال شهر مأرب اشاره کردند که میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی  با القاعده و نیروهای ائتلاف جریان دارد.

این منابع گزارش دادند: نیروهای صنعا پس از تسلط بر مهمترین کوههای مشرف به پادگان "صحن الجن" در حال پیشروی به سوی مأرب هستند. این نیروها از کوه "الخشب" و کوههای راهبردی "العطیف" و کوه "المشجح" در حال پیشروی به سوی منطقه «ذات الراء» هستند و این منطقه یعنی ذات الراء به مثابه دروازه اصلی شهر مأرب  و معبر اصلی منتهی به جنوب غرب پادگان صحن الجن است.

ناصر الخبجی معاون رئیس شورای انتقالی یمن درباره همکاری نظامی میان ترکیه و حزب الاصلاح که تنگه باب المندب در جنوب دریای سرخ را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد.

وی افزود: تحرکات حزب «الاصلاح» در تعز در راستای هماهنگی کامل میان آنها و نظام ترکیه برای نفوذ نظامی ترکیه در تنگ باب المندب است.

الخبجی گفت: هماهنگی میان طرفین در حمایت نظامی گسترده ترکیه و طرف‌های منطقه‌ای با حزب الاصلاح وجود دارد.

وی به تحرکات حزب الاصلاح در استانهای شبوه، حضرموت و المهره ونیز تعز و طور الباحه اشاره کرد و آنرا در راستای شعله ور کردن و بحران سازی دانست.

معاون رئیس شورای انتقالی جنوب یمن گفت: تحرکات حزب الاصلاح و ترکیه فقط تهدید کننده استان‌های جنوبی نیست بلکه تهدید کننده امنیت جهان عرب و دنیاست. زیرا طرح حزب خطرناک و فرامرزی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала