ربیعی از اولویت های دولت در سال ۱۴۰۰ گفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی از اولویت های دولت در سال ۱۴۰۰ گفت
ربیعی از اولویت های دولت در سال ۱۴۰۰ گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران اظهار کرد: اولویت های دولت برای سال آینده عقب راندن تحریم ها، تکمیل زیر ساخت های کشور، حل مشکلات معیشتی مردم و اکسیناسیون عمومی است.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عقب راندن تحریمها یکی از اولویتهای دولت است اظهار کرد: ما در سال ۹۹ فقط ۱۰ درصد درآمد ارزی داشتیم که به طور متوسط در ۱۵ سال گذشته تامین شده است که با این رقم برنامه های رشد و توسعه کشور عقب می ماند؛ بنابراین با عقب راندن تحریم ها دنبال تکمیل طرح های کشور هستیم.

در ایران برای پنج واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
در ایران برای پنج واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر شده است

وی ادامه داد: تکمیل زیرساخت های کشور یکی دیگر از اولویتهای دولت است، البته طرح های زیرساختی ملموس نیستند، ولی برای تامین اشتغال در آینده بسیار موثر هستند. طرحهایی که همین اواخر افتتاح شده است موجب افزایش تعداد اشتغال در سال آینده می شود. سال آینده وضعیت اشتغال بهتری نسبت به امسال خواهیم داشت. آثار منفی تحریمها هم در حال از بین رفتن و شوک اولیه تحریم هم پاک شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم یکی دیگر از اولویت های دولت است اظهار کرد: ما حل مشکلات معیشتی را از طریق کنترل قیمتها و کاهش تورم و افزایش قدرت خرید خانوار انجام می دهیم و سیاست همسان سازی حقوق ها را هم در سال آینده ادامه خواهیم داد. من معتقدم هر چه تحریمها عقب رانده شود قیمت ارز متعادل تر می شود و نابسامانی ها کمتر می شود.

ربیعی همچنین خاطر نشان کرد: واکسن های پاستور، برکت و رازی در مراحل نهایی خود است و شاید واکسن پاستور هم زودتر برسد. واکسیناسیون عمومی از اوایل سال ۱۴۰۰ از برنامه های اصلی دولت خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала