گزارش و تحلیل

کلت؛ تصور تسخیر غرب آمریکا بدون آن محال است

© Sputnik / Press service of the Kalashnikov Concern /  مراجعه به بانک تصاویر کلت؛ تصور تسخیر غرب آمریکا بدون آن محال است
کلت؛ تصور تسخیر غرب آمریکا بدون آن محال است   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
هفت تیر ساموئل کلت، ساده و قابل اعتماد، قدمت این پیس میکر به سال ۱۸۳۶ برمی گردد.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه دی ولت (آلمان): "این قوی ترین تپانچه در جهان است. این سلاح سر را کاملا خرد خواهد کرد."آمریکایی ها مثل سابق به شدت از حق حمل سلاح های شخصی دفاع می کنند و این وسواس را تنها می توان با درک اینکه کل قاره با کمک سلاح های شخصی فتح شد ، توضیح داد. سهم قابل توجهی در این داستان توسط شخصی كه در ۵ مارس ۱۸۳۶ تولید اولین هفت تیر استوانه ای را آغاز كرد، انجام شد. نام وی ساموئل کلت بود.

تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2021
تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه

شهرت این مرد از هارتوارد، کانتیکت، به حدی است که نام خانوادگی وی ورد زبان شده و به یک کلمه معمولی تبدیل گردیده است و اکنون نشان دهنده یک نوع کامل از سلاح های کوچک است.

مزیت این هفت تیر، که در آن کارتریج ها در یک استوانه چرخان قرار دارند، ساده بودن آن است و بنابراین کاملاً قابل اعتماد است.

ساموئل کلت متولد ۱۸۱۴، در سن ۱۶ سالگی به قدری شیفته این طرح بود که هنگام سفر از بوستون به کلکته، یک مدل شیشلول از چوب تراشید. با این حال، اولین نسخه های هفت تیر، که توسط پدرش تأمین پولی می شد، عملکرد خوبی نداشت. با این وجود، کلت در ۲۵ فوریه ۱۸۳۶ حق ثبت اختراع ایالات متحده به شماره 9.430X را دریافت کرد و در همان سال مدل های جدیدی را تولید نمود. آنها در شرق کشور موفقیت اقتصادی نداشتند، اما در جنوب از موفقیت چشمگیری برخوردار شدند. اندکی قبل از جنگ با مکزیک در سال ۱۸۴۵، رنجرهای تگزاس متقاعد دولت به خرید هفت تیر کلت کردند. بنابراین شرکت او از ورشکستگی نجات یافت.

اسلحه آکا-19 به فشنگ های ناتو مجهز می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2021
اسلحه آکا-19 به فشنگ های ناتو مجهز می شود

کلت نه تنها با قابلیت اطمینان فناوری، بلکه با بهره وری از روش های تولید نیز نجات یافت. در ساخت اسلحه های خود، او به تولید در خط مونالژ تکیه کرد و به سرعت سیستم قطعات قابل تعویض را معرفی نمود. این سیستم فرض می کرد که قطعات A ساخته شده در زمان های مختلف در مکانهای مختلف در حالت ایده آل با قطعات B ساخته شده به همان روش مطابقت دارند؛ ایده مشابهی از سال ۱۹۱۴ در خط مونتاژ هنری فورد وجود داشته است.

ساموئل كلت در سال ۱۸۶۲ درگذشت و كلت های صلح ساز او در دهه ۷۰ قرن گذشته بر ران بسیاری از فاتحان غرب وحشی آویزان شد و این نام در قلب آمریکایی ها نقش بسته است. به لطف این مدل، از کلمه "colt" حتی در معنای "revolver" نیز استفاده می شود. اما امروز این شرکت مدل تپانچه M1911 و تفنگ های اتوماتیک نظامی مانند تفنگ M16 را تولید می کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала