رسانه: ایران غنی سازی اورانیوم را با دستگاه پیشرفته آغاز کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سایت غنی‌سازی نطنز
 سایت غنی‌سازی نطنز  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه اعلام نمود که ایران غنی سازی اورانیوم را در سایت زیرزمینی نطنز با نوع دوم سانتریفیوژ پیشرفته IR-۴ آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، آغاز غنی سازی اورانیوم در سایت نظنز توسط ایران، توسط آژانس انرژی اتمی گزارش شده است که یک نسخه از این گزارش نيز منتشر شده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.03.2021
توضیحات کمالوندی درباره ابهامات تفاهم سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس

آژانس بین المللی انرژی اتمی در اين خصوص گفت: در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۱ (۲۵ اسفند) آژانس تایید کرده که ایران گازدهی به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژهای IR-۴ را که پیشتر در سایت غنی سازی اورانیوم با گاز هگزا فلوراید اورانیوم يو اف 6 نصب کرده بود را آغاز کرده است.

آژانس اتمی همچنین گزارش می دهد، ایران اعلام کرده است که اکنون قصد دارد آبشار دیگری از سانتریفیوژهای IR-۴ را در سایت غنی سازی اورانیوم (FEP) نصب کند اما نصب آن آبشار هنوز آغاز نشده است.

به نوشته رویترز، ایران پیش از این تعداد دستگاه های IR۲m را که بسیار کارآمدتر از دستگاه های IR-۱ نصب شده در سایت زیرزمینی هستند را افزایش داده بود.به گزارش رویترز، ایران اعلام کرده است که قصد دارد آبشار دوم سانتریفیوژهای "آی آر-4" را در نیروگاه زیرزمینی خود در نطنز نصب کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала