بیانیه آژانس انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در نطنز

© AP Photo / Ronald Zakبیانیه آژانس انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در نطنز
بیانیه آژانس انرژی اتمی درباره غنی سازی اورانیوم در نطنز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی گزارش‌های منتشر شده در خصوص آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۴ در نطنز را تأیید کرد.

وزارت خارجه روسیه درباره غنی سازی اورانیوم نطنز اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
وزارت خارجه روسیه درباره غنی سازی اورانیوم نطنز اظهار نظر کرد

گروسی اعلام داشت که ایران "گازدهی به آبشار تازه نصب شده ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۴ را برای غنی سازی با گاز هگزا فلوراید اورانیوم تا ۵٪ اورانیوم U-۲۳۵ آغاز کرده است.

پیشتر خبرگزاری رویترز مدعی شده بود که ایران غنی سازی اورانیوم را در نیروگاه زیرزمینی نطنز و با استفاده از نوع دوم سانتریفیوژهای پیشرفته موسوم به (IR-۴) آغاز کرده است.

رویترز در گزارش خود افزود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی خطاب به اعضای این نهاد بین‌المللی مورخ دوشنبه اعلام کرده که روز پانزدهم مارس ۲۰۲۱ آژانس تأیید کرد که ایران گازدهی به آبشار ۱۷۴ عددی از سانتریفیوژهای IR-۴ را که پیش از این در سایت‌های غنی سازی سوخت زیرزمینی نصب شده‌اند، با گاز هگزافلوراید اورانیوم آغاز کرده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، روز چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: مسکو از اطلاعاتی مبنی بر اینکه ایران غنی سازی اورانیوم در سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات نطنز را آغاز کرده نگران است و همه طرف ها را به خویشتنداری فراخوانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала