اقیانوس ها نیز اتمسفر زمین را تخریب می کنند

© Depositphotos.com / Paulcowellاقیانوس ها نیز اتمسفر زمین را تخریب می کنند
اقیانوس ها نیز اتمسفر زمین را تخریب می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2021
اشتراک
تیمی از محققان دانشگاه ماساچوت انتشار موادی را در اقیانوس ها شناسایی کرده اند که با گذشت زمان باعث تخریب اتمسفر و جو زمین خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مطالعه تیمی از محققان انستیتو فناوری ماساچوست، اقیانوس ها مخزن عظیمی از گازها از جمله کلروفلوئوروکربن ها هستند و این مواد در تخریب لایه ازن موثرند. اقیانوس ها در حال جذب مواد شیمیایی تخریب کننده ازن هستند که تا سال 2075 امکان انتشار آن به جو زمین موجود است.

دلیل وجود موجودات عجیب و غریب در اعماق اقیانوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
دلیل وجود موجودات عجیب و غریب در اعماق اقیانوس

نتایج این تحقیق در مجله علمی  Phys.org منتشر شده است. یک نوع کلروفلوئورکربن CFC-11  در این موارد جذب اقیانوس ها می شود که از این ماده شیمیایی در عایق‌بندی ساختمانی کاربرد دارد. مطابق پروتکل مونترال، تولید و استفاده از ماده از سال 2010 متوقف شده است. لابه ازن زمین  همانند یك سپر محافظ، مانع رسیدن اشعه های خطرناك نور خورشید به سیاره زمین می وشد و آن را از گزند  محفوظ می دارد .دانشمندان بر این باورند که تا سال 2130، اقیانوس ها حجم گسترده گازهایی را آزاد می کنند که می تواند وضعیت آب و هوایی کل کره زمین را تحت تأثیر قرار دهد و گرم شدن کره زمین نیز تخریب لایه ازن را سریعتر می کند.

دفع آفات کشاورزی، سیستم های تهویه مطبوع، کپسول های اطفای حریق و حلال اسپری های پاک کننده قطعات الکترونیکی جذب اقیانوس ها می شود که در نهایت موجب تخریب لایه ازن می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала