تعریف یارانه جدید برای افراد ساکن در مکان های فاقد گاز طبیعی + عکس، ویدئو

© Sputnik / Pavel Palamarchuk /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر
آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2021
اشتراک
مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده مصوب کرده که وزارت نفت و کشور توسط سازمان برنامه ‌وبودجه یارانه خرید گاز مایع در هر ماه پرداخت کند!

به گزارش اسپوتنیک، براساس مصوبه قرار است به هر یک از خانوارهای ساکن مناطق فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی به‌طور میانگین، یارانه‌ای معادل ۳۳ کیلوگرم گاز مایع در هر ماه تعلق گیرد. این یارانه متناسب با تعداد اعضای خانوار، فصول سرد و گرم سال و محل سکونت دائم آنها در مناطق سردسیر و گرمسیر متغییر است و فقط به خانوارهایی که در مناطق فاقد لوله‌کشی گاز طبیعی ساکن هستند پرداخت می‌شود.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

گفته شده است که این یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و صرفا برای خرید گاز مایع قابل استفاده است.
Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от gorgantel (@gorgantel)

برای محاسبه این یارانه هر کیلوگرم گاز مایع معادل قیمت نیم لیتر بنزین سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است.

نیم لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۵۰ تومان است که باید این رقم در ۳۳ کیلوگرم گاز مایع که میانگین یارانه اختصاص یافته به هر خانوار می باشد، ضرب شود. البته لازم به ذکر است که رقم این یارانه هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این یارانه حدود ۲۴ هزار و ۷۵۰ تومان باشد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от 🔴 سلام اورمیه 🔴 (@salam_urmia)

بسیاری از کاربران معتقدند که این حرکت نوعی تبلیغ برای انتخابات ریاست جمهوری است. بعضی از کاربران بر این عقیده هستند که به جای پرداخت یارانه بهتر است تا برای آنان گاز وصل کنند تا راحت تر زندگی کنند. این دسته از کاربران معتقدند که پرداخت یارانه سبب جیره خور کردن مردم و تنبل کردن آنان می شود. در مقابل عده ای از کاربران از این حرکت استقبال کردند و معتقدند که تا به امروز عده ای از مردم نه گاز داشتند و نه یارانه آن. با این حرکت حداقل برای عدم دریافت گاز مایع به صورت لوله کشی، یارانه دریافت می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала