دلیل وجود موجودات عجیب و غریب در اعماق اقیانوس

© Depositphotos.com / Shalamovدلیل وجود موجودات عجیب و غریب در اعماق اقیانوس
دلیل وجود موجودات عجیب و غریب در اعماق اقیانوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
وجود موجودات عجیب و غریب در اعماق اسرارآمیز اقیانوس توضیح داده شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس  مقاله منتشر شده در مجله Science، دانشمندان دانشگاه کاردیف انگلستان توضیح داده اند که اشکال زندگی ساکنان اسرارآمیزترین اعماق اقیانوس، به نام منطقه گرگ و میش از کجا آمده است.

کارشناسان نشان داده اند که خنک شدن اقیانوس طی 15 میلیون سال گذشته به ظهور اشکال جدید ارگانیسم های دریایی از جمله پلانکتون، چتر دریایی، کریل، ماهی مرکب و ماهی کمک کرده است. موجوداتی که در منطقه گرگ و میش زندگی می کنند از مواد آلی که از سطح اقیانوس پایین می آیند و به عنوان غذا استفاده می کنند.

در مطالعه خود، این تیم پوسته های کوچک فسیل شده حاصل از گل و لای موجود در کف دریا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا چگونگی تغییر و تنوع موجودات در اعماق دریا با گذشت زمان بررسی شود. دانشمندان شواهدی از مهاجرت گونه ها از سطح به مناطق عمیق اقیانوس ها طی 15 میلیون سال بدست آورده اند.

این به دلیل این واقعیت است که اعماق اقیانوس خنک می شود و برف دریایی بیشتر طول می کشد و هر روز بیشتر و بیشتر فرو می رود. این امر به ظهور اشکال عجیب و غریب در موجودات دریای عمیق کمک کرد. دانشمندان گفتند، نتایج حاصل از نگرانی در مورد وضعیت آینده اقیانوس به دلیل گرم شدن آن به دلیل تغییرات آب و هوایی در سطح جهان افزایش می یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала