آغاز کار فاز اول کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا + عکس

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / M.Hasan Zarifmanesh / واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا
واکسن ایرانی کوو پارس علیه کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
فاز اول کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ۳میلیون دوز در ماه، از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، همزمان با ورود اولین واکسن ایرانی کرونا به مرحله نهایی تست انسانی، فاز اول کارخانه تولید واکسن ایرانی کرونا با ظرفیت ۳میلیون دوز در ماه، از امروز آغاز به کار کرد.

روز 15 مارس در مراسمی کارآزمایی بالینی، فاز دوم و سوم تست انسانی"واکسن کوو ایران برکت" و همچنین فعالیت بزرگترین کارخانه تولید واکسن در منطقه آغاز شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم گفت:« نتایج فاز نخست مطالعات کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت که برروی ۵۶ داوطلب انجام شد، توسط مراجع ذیصلاح مورد تأیید رسمی قرار گرفت و این واکسن توانست دربحث ایمن بودن موفقیت ۱۰۰ درصدی کسب کند.

صدور مجوزهای لازم و آغاز فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی به ترتیب بر روی ۳۰۰ و ۲۰ هزار نفر در کشور از امروز است که علاوه بر تهران در چند استان دیگر هم انجام خواهد شد.

​افتتاح و آغاز فعالیت کارخانه تولید واکسن در شهرک دارویی شفافارمد استان البرز حائز اهمیت است. امروز فاز اول این کارخانه فعالیت خود را با تولید ۳ میلیون دوز در ماه آغاز خواهد کرد و امیدواریم تا اواسط بهار ۱۴۰۰ و با افتتاح فاز دوم این کارخانه، ظرفیت تولید واکسن رابه ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز در ماه برسانیم. تا زمانی که حتی یک ایرانی باقی مانده باشد که واکسن کرونا دریافت نکرده باشد، اقدام به صادرات واکسن نخواهیم کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала