آغاز فاز دوم و سوم مطالعات بالینی واکسن "کوو ایران برکت" در ایران + ویدیو

CC BY 4.0 / IRNA / کوو ایران برکت
کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
فاز ۲ و ۳ مطالعات بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا تولید شده در ستاد اجرایی فرمان امام با نام " کوو ایران برکت" امروز ( دوشنبه) بر روی دو داوطلب آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز دوشنبه اعلام کرد، که اجرای مرحله بعدی تست انسانی (فاز دوم) واکسن ایرانی کرونا از امروز آغاز و فاز سوم هم در امتداد این مرحله اجرایی خواهد شد.

 واکسن کووید-۱۹ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
چه زمانی واکسیناسیون با واکسن «کوو ایران برکت» آغاز خواهد شد؟

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با کسب مجوز از سازمان غذا دارو و کمیته ملی اخلاق، مطالعه فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن ایرانی "کوو ایران برکت" همزمان انجام می شود.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام "کُوو ایران برکت" دو ماه پیش با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق واکسن ایران کوو برکت در ۲ دوز به داوطلبان ۱۸ تا ۵۰ سال انجام شد، به عبارتی ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

آخرین نمونه گیری از خون داوطلبان این مرحله تا ۱۴ اسفند ماه به اتمام رسید. بعد از آن گزارش نهایی فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و این واکسن ایرانی پس از اخذ مجوزهای لازم به داوطلبان مرحله دوم تزریق شد.

قرار است فازهای دوم و سوم این مطالعه بالینی هم زمان آغاز شود و براساس برنامه ریزی های انجام شده فاز دوم تا پایان اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала