قیمت موز در ایران چقدر شده است؟

کشف 17 کیلوگرم کوکائین از محموله موز در اسپانیا
اشتراک
در بازارهای ایران موز اکوادور و هند عرضه می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «صدا و سیما»، مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز در مرکز عمده فروشی به کمتر از ۳۰ هزارتومان و عرضه آن در میادین میوه و تره‌بار خبرداد.

وی در ادامه افزود:« امروز موز اکوادور با قیمت ۲۸ هزار تومان و موز هند با قیمت ۲۶ هزارتومان در میدان عمده فروشی به مغازه‌دار‌ها عرضه شده است. موز از امروز در میادین میوه و تره بار با قیمت ۲۸ هزارتومان و در واحد‌های صنفی سطح شهر با قیمت حداکثر ۳۱ هزارتومان به فروش خواهد رسید.

فرهنگی: گرانی های بازار مربوط به بودجه ی ۱۴۰۰ نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
گزارش و تحلیل
فرهنگی: گرانی های بازار مربوط به بودجه ی ۱۴۰۰ نیست

 امروز سیب قرمز در میدان عمده فروشی از ۵۵۰۰ تا ۱۱ هزارتومان، سیب سفید از ۶۰۰۰ تا ۱۳ هزارتومان، خیار جیرفت پلاستیک شده از ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و خیار گلخانه‌ای از ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ هزارتومان به وفور عرضه می‌شود.

 میوه‌های ذخیره‌سازی شده شب عید نیز از فردا در میادین میوه و تره‌بار در حجم بالا عرضه خواهد شد که قیمت پرتقال تامسون درجه یک ۱۱۸۰۰ تومان، سیب قرمز ۸۹۰۰ تومان و سیب سفید دماوند نیز ۱۱ هزارتومان خواهد بود. از ۲ ماه گذشته تاکنون، روزانه ۱۵ هزارتن پرتقال به میدان عمده فروشی وارد شده است.

 پرتقال شب عید از مازندران و بخش عمده سیب نیز از آذربایجان تامین شده است، البته سیب دماوند نیز بصورت محدود خریداری شده که به دلیل قیمت و کیفیت بالای آن، حجم آن کم است. اگر واحدی فاکتور ارائه نکند و یا بیش از قیمت کشف شده میوه را عرضه کند علاوه بر پلمب، جواز آن نیز باطل خواهد شد.

میوه‌های ذخیره سازی شده شامل سیب و پرتقال است که سیب با قیمت ۸۹۰۰ تومان و پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان بین مردم توزیع خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала