سبزی پلو با ماهی شب عید چقدر آب می‌خورد +عکس، ویدئو

© Sputnik / Shiva Abshenassماهی بندر عباس
ماهی بندر عباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
هزینه تهیه غذای ویژه شب سال نو در ایران برای یک خانواده ۴ نفره با توجه به قیمت‌های بالا، گران تمام می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که توسط یکی از خبرگزاری‌های ایران تهیه شده است به میزان هزینه‌ای که برای تهیه و تدارک غذای ویژه شب سال نو برای یک خانواده ۴ نفره در نظر گرفته می‌شود، اشاره شده است اما این موضوع از بابت میانگین‌ هزینه‌ای که برای تهیه این غذا در نظر گرفته شده مورد انتقاد کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است و کاربران عنوان می‌کنند هزینه عنوان شده بسیار کمتر از هزینه‌ی تمام شده برای تهیه این غذا برای یک خانواده ۴ نفره است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آخرین خبر (@akharinkhabar)

در محاسبه این گزارش آماده است که برنج ایرانی با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان و میزان یک کیلو در نظر گرفته شده است. و در واقع هزینه برنج برای هر نفر ۷ هزار تومان است. علاوه بر برنج، روغن مصرفی برای پخت و پز، روغن دولتی و برای هر نفر ۲۵۰ گرم روغن در نظر گرفته شده است یعنی به میزان یک کیلو روغن با قیمت هر لیتر ۱۶ هزار تومان و هر نفر ۴ هزار تومان هزینه می‌باشد.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Radio Zamaneh | رادیو زمانه (@radiozamaneh)

اما برای سبزی تازه پلویی، تمیز و خرد شده‌ی آن هر کیلو ۱۵ هزار تومان و آماده نشده‌ی آن ۱۰ هزار تومان می‌باشد که در نهایت برای هر نفر هزار تومان برای سبزی در نظر گرفته شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от ماهی های گرم آبی|Fish Marrket (@fishmarrket)

اگرچه از میزان هزینه ادویه در تهیه این غذا فاکتور گرفته شده است، برای هزینه ماهی نیز ارزان‌ترین ماهی‌ها همچون ماهی آزاد پرورشی با قیمت ۳۵ هزار تومان، فیله یخ زده‌ی ماهی شیر با قیمت هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان، قزل‌آلای پرورشی به قیمت هر کیلو ۴۹ هزار تومان در بازار ماهی‌فروش‌ها نیز محاسبه شده است و میانگین هزینه ماهی برای هر نفر در این گزارش ۴۰ هزار تومان عنوان شده است. و تخمین هزینه سفره سبزی پلو ماهی شب عید برای یک خانواده چهار نفره که شامل مادر، پدر و یک دختر و پسر جوان می‌باشد حدودا ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от آشپزی کیک دسر تبلیغ (@easy_coook)

کاربران معتقدند هزینه تمام شده برای تهیه سبزی پلو با ماهی شب عید برای یک خانواده بسیار بیشتر از ۱۲۰ هزار تومان می‌شود و این روزها مردم با گرانی و مشکلات معیشتی زندگی می‌کند. جمعی از این کاربران عنوان می‌کنند بسیاری از مردم بخاطر مشکلات و فقر اصلا به تدارک و غذای شب سال نو فکر هم نمی‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала