توصیه ظریف به آمریکا برای بازگشت سریع به برجام

© Sputnik / Akbar Sharifiniaraghتوصیه ظریف به آمریکا برای بازگشت سریع به برجام
توصیه ظریف به آمریکا برای بازگشت سریع به برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.03.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در خصوص بازگشت کامل به اجرای برجام بیان داشت که تا زمانی که واشنگتن به برجام برنگردد، دلیلی برای مذاکره وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد جواد ظریف در گفت و گویی با  اندیشکده «مرکز سیاست گذاری اروپایی» گفت: تا زمان بازگشت آمریکا به اجرای تعهداتش ذیل برجام دلیلی برای هرگونه مذاکره وجود ندارد. برجام با تمام نقص‌هایش بهترین توافقی بود که می‌توانستیم داشته باشیم.

وی افزود: دولت کنونی آمریکا و یا دولت بعدی نمی‌توانند به توافقی بهتر از برجام با ایران دست پیدا کنند چه با این دولت چه با دولت بعدی در ایران.

ظریف با اشاره به نزدیک شدن فصل انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، تاکید کرد که دولت بایدن زمان چندان زیادی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام ندارد.

ظریف خاطر نشان کرد: دولت جو بایدن در عمل تفاوتی با دولت ترامپ نداشته است، دولت بایدن فرصت اندکی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد.

وی ادامه داد: به محض آنکه ایالات متحده آمریکا به اجرای تعهداتش ذیل برجام بازگردد، ما می‌توانیم گفتگوهای بیشتری با گروه ۱+۵ داشته باشیم اما تا آن زمان، دلیلی برای هرگونه مذاکره وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала