رئیسی: به سازمان ‌هایی که ‌حریم دریا ‌را نقض می کنند اخطار می دهیم

© Photo / IRNA ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران
  ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
رئیس قوه قضائیه ایران، اظهار داشت: سازمان ‌هایی که دارا‌ی شهرک و ویلا هستند رعایت کنند حریم دریا حق عمومی است و دستگاه‌ ها و افرادی که دریا را مورد تعرض قرار دادند به نقطه قانونی برگردند.

به گزارش اسپوتنیک، سید‌ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران، عصر روز یکشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضای مازندران در سالن غدیر سپاه ‌‌اظهار داشت: تلاش مضاعف ۲۲ حوزه دستگاه قضایی استان مازندران در رسیدگی ۹۳ درصدی به پرونده‌ های معوقه و کاهش زمان دادرسی به ۹۰ روز جای تقدیر دارد و امیدواریم در ادامه شاهد کاهش دو سومی پرونده‌ ها در دادگاه‌ ها باشیم.

در دعاوی مرتبط با ملک و  املاک چه وکیلی را انتخاب کنیم؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
گزارش و تحلیل
در دعاوی مرتبط با ملک و املاک چه وکیلی را انتخاب کنیم؟

وی افزود: دلسوزان و دغدغه ‌مندان حفظ حقوق بیت‌ المال و حقوق عامه تلاش کنند حریم دریا حفظ شود. سازمان‌ هایی که دارا‌ی شهرک و ویلا هستند رعایت کنند حریم دریا حق عمومی است و دستگاه ‌ها و افرادی که دریا را مورد تعرض قرار دادند به نقطه قانونی برگردند.

رئیسی گفت: ‌مازندران قطب زراعت و کشاورزی است. راه را به صورت قانونمند مشخص کنیم تا تخلف متخلقان مشخص شود که این امر برعهده دستگاه اجرایی است. باغات، رودخانه‌ ها، اراضی کشاورزی سرمایه ملی است باید حفظ شوند و شرایط برای متخلفان ناامن باشد.

وی افزود: از پیشنهاد رئیس کل دادگستری مازندران ‌مبنی بر تشکیل یک مجتمع قضایی خاص جهت رسیدگی به پرونده ‌های زمین ‌خواری، جنگل ‌خواری و تجاوز به منابع طبیعی استقبال می ‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از اقدام دادگستری مازندران در مقابله و مبارزه با فساد گفت: دادگستری نشان داد دستگاه قضا خط قرمز ندارد و برای قضات مستند صحبت کردن و مستند عمل کردن است. هیچ مدیری نباید مقدمه فساد را در دستگاه خود مشخص کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала