حوثی ها به ۸ کیلومتری شهر مأرب رسیدند

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحوثی ها به ۸ کیلومتری شهر مأرب رسیدند
حوثی ها به ۸ کیلومتری شهر مأرب رسیدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
از زمان آغاز نبرد بزرگ مأرب تاکنون ۱۸۰۰ نفر از نظامیان متشکل از نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین، نیروهای یمنی به تازگی دستاوردهای جدیدی را در نبرد سرنوشت ساز مأرب محقق کرده اند. حوثی ها با تسلط بر چند منطقه دیگر هم اکنون به ۸ کیلومتری شهر مأرب رسیده اند.

آمریکا طرح آتش بس را به حوثی‌ های یمن ارائه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
آمریکا طرح آتش بس را به حوثی‌ های یمن ارائه کرد

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نیروهای مقاومت یمن بر بسیاری از مناطق واقع در محور شمالی مأرب مسلط شده اند. منابع آگاه اعلام کرده اند که از زمان آغاز نبرد بزرگ مأرب تاکنون ۱۸۰۰ تَن از متجاوزان متشکل از نیروهای ائتلاف سعودی، مزدوران عربستان، اعضای القاعده و سلفی ‌ها کشته شده اند.

المیادین در این گزارش نوشت: از زمان آغاز نبرد تاکنون همچنین قریب به ۳ هزار تَن از متجاوزان اعم از نیروهای سعودی و مزدورانشان یعنی اعضای القاعده و سلفی‌ها به شدت زخمی شده اند، کما اینکه از آن زمان تاکنون بیش از ۲۰۰ عنصر متجاوز به اسارت نیروهای یمنی درآمده اند.

در عین حال، منابع آگاه اعلام کردند که افسران ارشد در حزب «الاصلاح» وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی تماس ‌هایی را با صنعاء برقرار کرده و خود را آماده تسلیم به نیروهای مقاومت یمن کرده‌اند.

پیش از این، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، اعلام کرد که مناطق زیادی در مارب توسط نیروهای مقاومت یمن آزاد شده است. وی افزود: در حال حاضر بخش اعظم استان مأرب در کنترل نیروهای مقاومت یمن قرار دارد.

چندی پیش نیز محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، گفت که این جنبش به آمریکا اطلاع داده است که تا پایان تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن دست از حملات برنمی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала