آیا غذایی که روی زمین افتاده را می توان خورد؟

© Depositphotos.com / Oduaآیا غذایی که روی زمین افتاده را می توان خورد؟
آیا غذایی که روی زمین افتاده را می توان خورد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
خوردن غذایی که روزی زمین می افتد، اگر حتی به تمیز بودن سطح زمین نیز اطمینان داشته باشید، مجاز نیست.

به گزارش اسپوتنیک، آندری شستاکوف، رئیس گروه بیوتکنولوژی میکروبی در دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی مسکو در مقاله ای به این موضوع می پردازد که آیا می توان غذایی را که روی زمین افتاده است را بخورید یا نه؟

برخی افراد، چه به شوخی و چه به طور جدی در مورد "قانون پنج ثانیه" صحبت می کنند: آنها می گویند اگر غذا را روی زمین بریزید و آن را همان جا بردارید، میکروب ها وقت "نفوذ" روی غذا را نخواهند داشت.

چه محصولاتی برای لاغری ایده‌آل هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
چه محصولاتی برای لاغری ایده‌آل هستند؟

شستاکوف توصیه کرد که یک بار و برای همیشه این "قانون" را فراموش کند.

به گفته وی، ما می توانیم فقط آنچه روی میز افتاده را برداریم و بخوریم، در صورتی که به تمیزی 100 درصد از میز مطمئن هستید. به عنوان مثال، روی یک میز در خانه خود  که سطح آن را به طور دوره ای با ضد عفونی کننده ها تمیز می کنید. اما نظافت میزها در مکان های دیگر قطعی نیست. بعلاوه شما نمی توانید آنچه را که روی زمین افتاده است بخورید، حتی اگر مربوط به آپارتمان خودتان باشد.

وی گفت: "مهم نیست که کف زمین به نظر شما تمیز باشد، ما میکروب ها را نمی بینیم، بنابراین راهی برای تخمین تعداد میکروارگانیسم ها وجود ندارد. در هر صورت هر آنچه که روی زمین می افتد را به هیچ وجه نخورید. یک احتمال کاملاً واقعی وجود دارد که باکتریها و ویروسهای خطرناکی که از خیابان آورده می شوند حتی در کف تمیز زمین خانه مشا وجود داشته باشد.

وی در ادامه افزود: "هر چقدر تلاش کنند کف خانه را بشویند، میکروارگانیسم های خطرناک می توانند در آنجا ظاهر شوند. به عنوان مثال، از طریق کفش، اگر با کفش از روی فضولات حیوانات رد شده باشید یا سوار اتوبوس شده باشید، آلودگی کفش شما 100 درصد است".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала