دو نفر پس از تزریق واکسن کرونا در هنک کنگ فوت شدند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر دو نفر پس از تزریق واکسن کرونا در هنک کنگ فوت شدند
دو نفر پس از تزریق واکسن کرونا در هنک کنگ فوت شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
در روز 13 ماه مارس در هنگ کنگ دو نفر پس از انجام واکسیناسیون کرونا درگذشتند. خاطرنشان می شود که هر دو آنها از بیماریهای مزمن رنج می بردند و پس از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اوایل ماه مارس در بیمارستان بستری شده بودند.

به گزارش اسپوتنیک، در روز 13 ماه مارس در هنگ کنگ دو نفر پس از انجام واکسیناسیون کرونا درگذشتند. خاطرنشان می شود که هر دو آنها از بیماریهای مزمن رنج می بردند و پس از واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اوایل ماه مارس در بیمارستان بستری شده بودند.

یکی از آنها 80 ساله بود و از دیابت و فشار خون بالا رنج می برد و دچار سکته مغزی شد، علت مرگ بیماری ایسکمیک روده اعلام شد. بیمار دوم یک مرد 67 ساله با چربی خون، دیابت و فشار خون بالا بود. وی در تاریخ 2 مارس با واکسن چینی کروناواک ساخت شرکت سینوواک بیوتک واکسینه شده بود اما در تاریخ 11 مارس ناگهان در یکی از ایستگاه های مترو از هوش رفت و در بیمارستان بستری شد و پس از دو روز درگذشت.

روسیه اولین کشوری در جهان بود که در اوت سال 2020 واکسن ویروس کرونا به نام "اسپوتنیک وی" را ثبت کرد.

این دارو توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ساخته شده است و از بیش از 50 کشور درخواست خرید دریافت کرده است.

نشریه لنست با بررسی نتایج مرحله سوم آزمایش "اسپوتنیک وی" بر روی داوطلبان اعلام کرد که مطالعات اثربخشی واکسن روسی را 91.6 درصد تأیید کرده است. در همان زمان، طبق گفته محققان مرکز ویروس شناسی گامالیا، این واکسن به طور کامل از موارد شدید کووید-19 جلوگیری می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала