آیا بعد از برگزیت، فرگزیت در اتحادیه اروپا رخ می دهد؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آیا بعد از برگزیت، فرگزیت در اتحادیه اروپا رخ می دهد؟
آیا بعد از برگزیت، فرگزیت در اتحادیه اروپا رخ می دهد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2021
اشتراک
تحلیل گر لوران اربله فرگزیت ( خروج فرانسه از اتحادیه اروپا مشابه خروج بریتانیا) را پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در مقاله ای برای مجله فیگارو به این موضوع اشاره کرد.

این خبرنگار نوشت که در زمینه بروز پاندمی ویروس کرونا و بحران سلامتی مشخص شد که صنعت از اتحادیه اروپا رفته است تقریبا کارخانه ای برای تولید ماسک باقی نمانده و تا ۸۰ درصد مواد خام برای تولید دارو خارج از مرزهای اروپاست. در عین حال چین که کرونا ویروس از آنجا آمده، فقط با رشد چشمگیر صادرات محصولات پزشکی ثروتمند تر شد.

نویسنده این مقاله در این موضوع اروپا را مسئول مستقیم می داند که با قراردادهای تجاری سرو کار دارد و مانع اعطای امتیاز به تجارت اروپا می شود و همچنین به کشورها پیشنهاد می دهد که هزینه های پزشکی را کم کرده و برای بهبود رقابت درآمد پزشکان را نیز کاهش دهند.

به عقیده ی این خبرنگار اتحادیه اروپا می توانست حمایت و پشتیبانی قابل توجهی از کشورهای عضو داشته باشد. وی همچنین یادآوری کرد که آمریکا طرح سوم کمک را پذیرفته و میزان بودجه اختصاص داده شده طی سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ، ۵ تریلیون دلار است که در این مدت بودجه اتحادیه اروپا ۳۰۰ میلیارد یورو هم نبوده است.

سفیر اتحادیه اروپا خواستار تلطیف روابط با روسیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
سفیر اتحادیه اروپا خواستار تلطیف روابط با روسیه شد

این کارشناس خاطر نشان کد که استراتژی بریتانیا برای مبارزه با ویروس کرونا موفق تر از اتحادیه اروپا بوده است علی رغم اینکه بدبختی های بسیاری پس از برگزیت برایشان برشمردند. اربله نوشت: « اتحادیه اروپا بسیار کند و بد مذاکره می کند و بخش اعظم کشورهای اروپایی در حال دور زدن اتحادیه و خرید واکسن از روسیه و چین هستند.»

اربله می گوید: برگزیت نشان داد که خروج از اتحادیه اروپا دشوار اما ممکن است و حتی می تواند مفید باشدو در شرایطی که اتحادیه اروپا از فرانسه در هیچ بحرانی حمایت نمی کند.  اتحادیه اروپا فقط یک ساختار بروکراتیک اضافی و ناسازگار است که به نفع ما اقدام نمی کند.» اکنون در دوران پاندمی طرفداران ایده برگزیت دلایل جدیدی برای خروج پیدا کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала