آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت"

CC BY 4.0 / IRNA / آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت"
آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
اشتراک
محقق واکسن کوو ایران برکت از آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از فردا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مینو محرز، محقق واکسن کوو ایران برکت با اشاره به صدور مجوز کمیته اخلاق برای آغاز تلفیقی فاز دوم و سوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت" اظهار کرد: فاز دوم تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت" از فردا آغاز می‌شود. در فاز دوم تست انسانی، واکسن به حدود 400 نفر در گروه‌های سنی 18 تا 50 سال و 50 تا 75 سال تزریق خواهد شد.

واکسن های ایرانی ضد کرونا از شهریور ۱۴۰۰ در دسترس است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2021
واکسن های ایرانی ضد کرونا از شهریور ۱۴۰۰ در دسترس است

وی درباره نتایج فاز یک تست انسانی گفت: در فاز یک تست انسانی خوشبختانه عارضه‌ای در داوطلبین به وجود نیامد؛ فاز یک تست انسانی با هدف بررسی ایمن بودن واکسن کرونا انجام می‌شود که نتایج بسیار خوبی در بر داشته است و اثربخشی واکسن کرونا در فاز دوم تست انسانی مشخص خواهد شد.

محرز ادامه داد: در فاز دوم، واکسن را به دو گروه جوان و مسن تزریق و اثربخشی در هر دو گروه سنی را بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است فاز نخست تست انسانی واکسن "کوو ایران برکت" با تزریق به 56 داوطلب پایان یافته است، فاز دوم با تزریق به 400 نفر و فاز سوم با تزریق به حدود 20 هزار داوطلب ادامه خواهد یافت و به گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، در زمینه تولید انبوه این واکسن، قابلیت زیادی داریم و ظرف دو تا دو و نیم ماه آینده، دغدغه‌ای برای واکسن کرونا نخواهیم داشت و اواسط اردیبهشت یا هفته اول خرداد واکسیناسیون کرونا برای مردم با واکسن "کوو ایران برکت" آغاز خواهد شد‌.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала