وزارت خارجه ایران درباره اظهارات آشنا توضیح داد

© Sputnik / Shiva Abshenasسعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مشاور رئیس‌ جمهور ایران تأکید کرد: نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی بوده و با وزرات خارجه و شخص وزیر هماهنگ نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزرات امور خارجه ایران، جمعه شب در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات حسام ‌الدین آشنا در مصاحبه با الاخبار تأکید داشت، که نظرات مطرح شده از سوی حسام‌ الدین آشنا در این مصاحبه شخصی است و با وزارت خارجه و یا آقای دکتر ظریف هماهنگی نشده است.

آشنا به درخواست آمریکا برای بازگشت ایران به برجام پاسخ داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
آشنا به درخواست آمریکا برای بازگشت ایران به برجام پاسخ داد

خطیب زاده در ادامه تصریح کرد: موضع ایران در خصوص عدم پایبندی ایالات متحده به تعهدات قطعی اش ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و مسیر بازگشت این کشور به برجام روشن است که بارها توسط وزیر محترم‌ خارجه به دقت و روشنی بیان شده است. پس از رفع تحریم‌ ها توسط آمریکا، ایران همانگونه که رهبری اعلام فرموده اند اقدامات جبرانی خود را متوقف می ‌کند و مرجع راستی آزمایی بر اساس برجام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

حسام الدین آشنا، همچنین در صفحه توییتری خود نوشته بود: با برجام یا بی ‌برجام ما توان استقامت داریم اما برجام یکی از کلیدهای شکوفایی و گسترش قدرت ما در سطوح منطقه‌ ای و بین ‌المللی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала