دستمزد کارگران در ایران چند درصد افزایش می یابد؟

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / دستمزد کارگران ایران
 دستمزد کارگران ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2021
اشتراک
مذاکرات فشرده گروههای کارگری و کارفرمایی برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ از ساعاتی قبل آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار روز 13 مارس (شنبه)  با حضور وزیر کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز شده است. نمایندگان کارگری امیدوارند در این جلسه اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان تقدیم شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2021
بودجه ۱۴۰۰ به شورای نگهبان تقدیم شد

پیش از این و با توجه به سیگنالهای مثبت دومین نشست دستمزد شورای عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیکتر شدن دیدگاهها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری امشب رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

شورای عالی کار خرداد امسال، با تصویب افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد، پایه حقوق کارگران را به یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان افزایش داد؛همچنین کمک هزینه مسکن که پیش از این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود با تصویب اعضای شورای عالی کار ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала