واکنش سازمان بهداشت جهانی به رد کردن واکسن آسترازنکا از سوی برخی کشورها

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش سازمان بهداشت جهانی به رد کردن واکسن آسترازنکا از سوی برخی کشورها
واکنش سازمان بهداشت جهانی به رد کردن واکسن آسترازنکا از سوی برخی کشورها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی به عدم پذیرش واکسن آسترازنکا از سوی برخی از کشورهای اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته یک نماینده سازمان بهداشت جهانی، کارشناسان این سازمان در حال تجزیه و تحلیل گزارش های خودداری از استفاده از واکسن آسترازنکا در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

وی اعلام کرد که این سازمان یافته های خود را به محض درک کامل از آنچه اتفاق می افتد، به طور عمومی اعلام خواهد کرد.

دست کم 9 کشور اروپایی تاکنون استفاده از واکسن آسترازنکا را با درجات مختلفی متوقف کرده اند. دلیل آن گزارش موارد ترومبوز پس از استفاده از دارو بود.

مقامات اتریشی اولین کسانی بودند که استفاده از این دارو را متوقف کردند. دانمارک، نروژ و ایسلند از وین الگو گرفتند. استونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، قبرس و لتونی استفاده از گروه مشکل دار آسترازنکا را به حالت تعلیق درآوردند. ایتالیا همچنین یک بخش مشکوک از واکسن را ممنوع کرد.

آسترازنکا اما ایمنی داروی خود را اعلام کرده است.

در همان زمان، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد که در حال حاضر به بررسی مواردی در اتحادیه اروپا ادامه می دهد که عوارض ترومبوآمبولیک پس از تزریق واکسن آسترازنکا در بیماران گزارش شده است.

در حال حاضر، چهار واکسن در بازار اتحادیه اروپا مجاز است: Pfizer / BioNTech  (خرید تا 600 میلیون دوز)، Moderna  (دو قرارداد تا 460 میلیون دوز)،straZeneca ( (تا 400 میلیون دوز) و Johnson & Johnson  (خرید 400 میلیون دوز با گزینه 200 میلیون دوز خرید اضافی) .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала