دستور 2 تریلیون دلاری بایدن برای نجات اقتصاد

© REUTERS / Tom Brennerدستور 2 تریلیون دلاری بایدن برای نجات اقتصاد
دستور 2 تریلیون دلاری بایدن برای نجات اقتصاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
بایدن دستورالعمل نجات اقتصادی را به ارزش حدود 2 تریلیون دلار امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمانی را برای پیشبرد اقتصاد کشور در میانه بیماری همه گیر ویروس کرونا امضا کرد. به گزارش رویترز، تقریباً دو تریلیون دلار برای این اهداف اختصاص خواهد یافت.

رئیس جمهور ایالات متحده توضیح داد: "این ابتکار قانونگذاری تاریخی برای بازگرداندن هسته اصلی این کشور است و فرصتی مناسب برای مردم این کشور، مردم کارگر، طبقه متوسط​​، کسانی که این کشور را ساخته اند فراهم می کند."

طبق بسته اقدامات مصوب برای نجات اقتصاد، 400 میلیارد دلار مستقیماً برای مبارزه با بیماری همه گیر هزینه می شود. حدود نیمی از کل بودجه برای کمک به مردم اختصاص خواهد یافت، بقیه - برای تحریک اقتصاد.

بر اساس این برنامه، بسیاری از آمریکایی ها یک بار 1.4 هزار دلار پرداخت می کنند. همچنین مهلت پرداخت هفتگی 300 دلار مکمل مزایای بیکاری تا 6 سپتامبر تمدید می شود.

در 6 مارس، سنای ایالات متحده بسته اقدامات نجات اقتصاد آمریکا را تصویب کرد. این لایحه با اختلاف یک رأی به تصویب رسید. با وجود تصویب، برخی از نکاتی که بیشترین بحث و جدال را در میان سناتورها ایجاد کرده بود از پیش نویس حذف شد. به عنوان مثال افزایش حداقل دستمزد از 25/7 به 15 دلار در ساعت تا سال 2025، از این لایحه حذف شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала