جزئیات حمله به کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات حمله به کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه
جزئیات حمله به کشتی تجاری ایران در دریای مدیترانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمله به کشتی تجاری ایرانی در دریای مدیترانه را "مصداق راهزنی دریایی" دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نورنیوز، علی غیاثیان، سخنگوی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بدنبال رخداد اصابت شئ انفجاری به کشتی کانتیربر ایران شهرکرد که روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در آبهای بین المللی در دریای مدیترانه رخ داد، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.

حملات اسرائیل به کشتی‌های ایرانی در یکسال و نیم گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
حملات اسرائیل به کشتی‌های ایرانی در یکسال و نیم گذشته

غیاثیان تصریح کرد: این شناور که متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است از ایران به مقصد اروپا در حرکت بوده است. بر اساس گزارش دریافت شده، پس از اصابت شئ انفجاری به بدنه کشتی، آتش سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی آتش بلافاصله مهار شد.

سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران بیان داشت: در این حمله تروریستی خوشبختانه به هیچ یک از خدمه شناور تجاری ایران آسیبی وارد نشده است. کشتی ایران شهرکرد پس از بررسی میزان آسیب دیدگی و ترمیم خسارتهای وارد شده به مسیر خود ادامه خواهد داد.

ور در پایان خاطر نشان شد: اینگونه اقدامات تروریستی که مصداق راهزنی دریایی است بر خلاف قوانین بین المللی در خصوص امنیت کشتیرانی تجاری بوده و پیگیری های حقوقی برای شناسایی عاملین آن از طریق نهادهای ذیربط بین المللی انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала