سفیر ایران در روسیه: معاهده ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید شد

© Photo / سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیهسفیر ایران در روسیه؛ معاهده ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید شد
سفیر ایران در روسیه؛ معاهده ایران و روسیه برای 5 سال دیگر تمدید شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
جلالی: معاهده روابط متقابل و اصول همکاری ایران و روسیه که در سال 2001 امضا شده بود به تصویب رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه خاطر نشان کرد: معاهده "اساس روابط متقابل و اصول همکاری ایران و روسیه" 20 سال پیش در چنین روزی به تصویب دو طرف رسید و مقرر شده بود که پس از پایان مهلت 20 ساله، اگر دو کشور ایران و روسیه، یکسال قبل از خاتمه دوره معاهده به طرف مقابل ملاحظه و نکته ای را اعلام نکردند به شکل خودکار برای پنج سال قابل تمدید هست و هر پنچ سال به همین نحو می تواند تمدید شود.

معاهده روابط متقابل و اصول همکاری ایران و روسیه در 22 اسفند ماه سال 1379 برابر با 12 مارس 2001 میلادی در 21 ماده در جریان سفر رئیس جمهوری وقت ایران به مسکو به امضای دو طرف رسید.  

سفیر ایران به دلیل اظهارات تهران درباره عراق به وزارت خارجه ترکیه احضار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2021
سفیر ایران به دلیل اظهارات تهران درباره عراق به وزارت خارجه ترکیه احضار شد

جلالی با گرامیداشت این روز اظهار امیداری کرد که روابط دو کشور روز به روز گسترش یابد.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات عالی رتبه دو کشور با نظرداشت افق همکاریهای آینده، توافق خود برای به روز نمودن و تمدید این معاهده اعلام کرده اند و هر دو طرف برای انعقاد قرارداد بلندمدت همکاری های مشترک و همه جانبه ایران و روسیه عزم جدی دارند.

وی اظهار داشت: معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری ایران و روسیه نزدیک به 20 سال قبل امضا شده و حال آنکه در این مدت تحولات زیادی در عرصه روابط بین المللی، منطقه پیرامونی و روابط دوجانبه دو کشور رخ داده است.  

جلالی ادامه داد: سطح مناسبات و حوزه همکاریهای فعلی ایران و روسیه بسیار فراتر از دهه های گذشته است، ضمن اینکه همکاری های طرفین عمیق تر و معنادار تر شده و ظرفیت های زیادی در روابط دو کشور وجود دارد که باید در قالب برنامه جامع همکاریها به آنها پرداخته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала