احمدی نژاد مبلغی که در حال حاضر هر ایرانی باید بابت یارانه می گرفت را اعلام کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احمدی نژاد مبلغی که در حال حاضر هر ایرانی باید بابت یارانه می گرفت را اعلام کرد
احمدی نژاد مبلغی که در حال حاضر هر ایرانی باید بابت یارانه می گرفت را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2021
اشتراک
احمدی نژاد: اگر هدفمندی یارانه‌ها 100 درصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز 2.5 میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی دولت بهار خلاصه گفت‌وگوی نشریه صنعت حمل و نقل با محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم، درباره راه‌های برون رفت از انسداد مدیریت کشور را منتشر کرد.

محمود احمدی نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مصاحبه گفت: تنها معیاری که امروز برای فاصله طبقاتی داریم ضریب جینی است. ما وقتی ضریب جینی را تحویل گرفتیم 42 صدم بود و وقتی تحویل دادیم 36 صدم بود. شما می‌دانید که هر یک درصد آن یک برنامه 5 ساله می خواهد؛ اما ما 6 درصد کاهش دادیم که بخشی از آن مربوط به یارانه‌ها و بخشی دیگر مربوط به مسکن مهر و سهام عدالت است.

سلطان ممنوع‌التصویری حاضر است در نقش احمدی نژاد بازی کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
سلطان ممنوع‌التصویری حاضر است در نقش احمدی نژاد بازی کند

در اینکه یارانه‌ها فاصله طبقاتی را کاهش می‌دهد تردید نکنید، اما مقوله یارانه‌ها به درستی اجرا نشد؛ یعنی به قیمت امروز، شما 45 دلار بگذارید. چقدر می شود؟ با همان قیمت‌های فراورده سال 89! الان قیمت فرآورده هم افزایش یافته است اما پرداختی همان است. ضمن اینکه بلافاصله منابع هدفمندی را به جای آنکه به مردم بدهند به منابع دولت اضافه کردند. در صورتیکه قبلا این ها منابع دولت بود و دولت موفق نبود و ما گفتیم به دست مردم بدهیم.

ثروت طبیعی مال همه مردم است و اگر این ثروت به صورت مساوی بین مردم تقسیم شود تمام استعدادها فعال می‌شود. ما می‌خواستیم هدفمندی را کامل اجرا کنیم اما در آن زمان به ما اجازه ندادند. تازه همین را هم با ضرب و زور اجرا کردیم. فقط 20 درصد اجازه دادند تا این امر اجرایی شود.

اگر هدفمندی یارانه‌ها 100 درصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز دو نیم میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала