کشف عامل جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان

© Depositphotos.com / Simplyکشف عامل جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان
کشف عامل جلوگیری از ابتلا به سرطان پستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
روغن بذر کتان علاوه بر کاهش خطر ابتلا به سرطان، همچنین باعث کاهش وزن می شود و در روند دفع سموم از بدن نقش دارد.

به گزارش اسپوتنیک، لانا باتنر، پزشک متخصص طب طبیعی در مصاحبه با پرتال Very Well Health گفت: روغن بذر کتان به جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی عروقی کمک می کند و خطر سرطان پستان را کاهش می دهد.

دستگاه تشخیص دیابت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2020
کشفیات جدید در باره دیابت نوع دوم

وی خاطرنشان کرد که روغن دانه کتان حاوی بسیاری از مواد مفید است:   

 -   اسیدهای چرب امگا 3 برای ساخت غشاهای سلولی ضروری است: آنها خاصیت ارتجاعی عروق را افزایش می دهند، خطر دیابت را کاهش می دهند و هضم غذا را بهبود می بخشند.

-  روغن بذر کتان همچنین باعث کاهش وزن می شود و در روند دفع سموم از بدن نقش دارد.

-  فیبر عملکرد روده را عادی کرده و یبوست را برطرف می کند و پروتئین های مفید آن، خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهند.

-  روغن بذر کتان حاوی لینووربیتیدها است، ترکیباتی که دارای خاصیت ضد سرطان و آنتی اکسیدان هستند. این روغن همچنین منبع غنی از لیگنان است که خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد.

در عین حال، همه نمی توانند از روغن بذر کتان استفاده کنند. به عنوان مثال، این خوراکی برای مادران باردار و شیرده منع مصرف دارد. بهتر است از مصرف روغن برای افرادی که اختلالات خونریزی دارند و کسانی که خود را برای جراحی آماده می کنند خودداری شود.

بذر کتان حاوی آلفا لینولنیک اسید ( ALA) است که نوع دیگری از چربی های امگا۳ است. و همچنین از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری میکند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала