پیشنهاد شاهزاده سعودی برای تامین تسلیحاتی عربستان

© Photo / U.S. Air Force / Keith Holcombپیشنهاد شاهزاده سعودی برای تامین تسلیحاتی عربستان
پیشنهاد شاهزاده سعودی برای تامین تسلیحاتی عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
شاهزاده سعودی پیشنهاد خرید سلاح از کشورهای دیگر را پس از اعلام ممنوعیت موقت فروش سلاح آمریکا به عربستان مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه السعودیه، عبدالرحمن بن مساعد بن عبدالعزیز، شاهزاده برجسته سعودی اعلام کرد که آمریکا کشوری قدرتمند است و هر یک از کشورهای عربستان و آمریکا به یکدیگر نیاز دارند، اما گزینه‌های عدیده‌ای برای خرید سلاح برای جایگزینی واردات سلاح از آمریکا وجود دارد و من معتقدم بسیاری از مواردی که عربستان سعودی از آمریکا وارد می‌کند در جهان جایگزین دارد.

بن مساعد که هیچ منصب رسمی بر عهده ندارد، اما از سوی میلیون‌ها نفر در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود، تصریح کرد: "آمریکا اگرچه برای عربستان بهترین شریک در همکاری نظامی است، اما جایگزین‌هایی وجود دارد".

نشنال اینترست سلاح مخفی جنگنده سوخو-57 را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.03.2021
نشنال اینترست سلاح مخفی جنگنده سوخو-57 را ارزیابی کرد

وی با اشاره به تصمیم دولت بایدن برای توقف موقت فروش سلاح به عربستان گفت که "در اینصورت می‌توان سلاح را از کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه و یا دیگر کشورها خریداری کرد".

شاهزاده سعودی تأکید کرد که طرح آمریکا برای توقف فروش سلاح به عربستان و محدود کردن همکاری نظامی با ریاض به وعده‌های انتخاباتی او باز می‌گردد.

جو بایدن پیش از ورود رسمی به کاخ سفید و در کمپین‌های انتخاباتی خود بارها از بازنگری در پرونده‌های خاورمیانه به ویژه عربستان و سرکوبگری‌های عربستان در سایه حکمرانی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و نیز لزوم پایان دادن به جنگ یمن صحبت کرده بود.

چندی پیش وزارت خارجه دولت آمریکا به ریاست جو بایدن اعلام کرده بود که قصد دارد فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل استفاده از آنها در جنگ یمن، به حالت تعلیق درآورد، لذا بسیاری از رسانه‌های آمریکایی این اقدام دولت جدید ایالات متحده را در راستای آغاز عملی شدن وعده‌های بایدن درباره پرونده‌های خاورمیانه تلقی کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала