گزارش و تحلیل

روسیه؛ تولید پهپادهای انتحاری

© Photo / Igor Generalov/Press Service of the Rostec Corporationروسیه پهپاد جدید را در نمایشگاه "ماکس" معرفی خواهد کرد
روسیه پهپاد جدید را در نمایشگاه ماکس معرفی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
رونمایی هواپیمای بدون سرنشین نامرئی "کوب" با سرعت بالا، ذخیره زمان کافی در هوا، با توانایی حملات سریع از ارتفاع .

اسپوتنیک به نقل از یاهو نیوز ژاپن: در نمایشگاه نظامی-صنعتی IDEX 2021 که به تازگی در ابوظبی (امارات متحده عربی) برگزار شد ، شرکت صنایع دفاعی روسیه ZALA Aero پیشرفت جالبی را رونمایی کرد - یک هواپیمای بدون سرنشین بی سرو صدای "کوب" با سرعت بالا ، تأمین زمان مناسب در هوا، خفا و با توانایی برای حملات سریع به اهداف در مسیر مستقیم به سمت پایین عمودی.

روسیه؛ آزمایش یک پهپاد جدید غول پیکر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2021
گزارش و تحلیل
روسیه؛ آزمایش یک پهپاد جدید غول پیکر

سلاح جدید بلافاصله نام غیررسمی مامی کازه را بدست آورد، به خط جهانی هواپیماهای بدون سرنشین از این نوع پیوست و علاقه زیادی را در بین متخصصان برانگیخت. هواپیمای بدون سرنشین "کوب"

 ساخت شرکت ZALA Aero قادر به حمل مواد منفجره 3 کیلویی است و سرعت بسیار مناسبی را دارد - حداکثر 130 کیلومتر در ساعت و می تواند تا 30 دقیقه در هوا باشد. این امر باعث می شود شعاع عملکرد آن بسیار قابل توجه باشد. حمل و نقل و کار با این پهپاد آسان است.

ویژگی ویژه پهپاد "کوب" توانایی حمله به هدف از ارتفاع بس بالا در یک خط عمودی مستقیم است. خصوصیات ارزشمند دیگر آن - بی سروصدا و خفا بودن استثنایی است.

 "کوب" از فاصله دور کنترل می شود و دارای سیستم هدایت لیزر است که دقت بالای تخریب را تضمین می کند. شناسایی این پهپاد کم مرئی از سطح زمین با چشم غیر مسلح نقریبا غیر ممکن است. این امر به تجهیزات راداری ویژه ای نیاز دارد که غالباً در شرایط جنگی غیرقابل دسترسی است. در طی سال 2021 ، ZALA Aero قصد دارد یک دسته آزمایشی از هواپیماهای بدون سرنشین "کوب" را برای آزمایشات نظامی تولید کند.

انتشار تصاویری از پهپاد آرگومنت روسیه + عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2021
انتشار تصاویری از پهپاد "آرگومنت" روسیه + عکس

از "پهپادهای انتحاری" به طور فعال در درگیری های نظامی ارمنستان و آذربایجان در قره باغ که اخیراً شعله ور شده بود استفاده شد. آذربایجان از تاکتیک های "ازدحام زنبور" استفاده کرد. حملات وسایل نقلیه بیشماری نه تنها خسارت مادی قابل توجهی به نیروهای دشمن وارد می کند ، بلکه فشار روانی و روحی شدیدی بر آن وارد می نماید. ساخت هواپیماهای بدون سرنشین ارزان است، آنها خطرات زیادی برای نیروی انسانی و تجهیزات نظامی طرف مقابل به همراه دارد.

ارتش روسیه می فهمد که تهدید زیادی برای استفاده از "هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری" برای آن در درگیری های احتمالی کشورهای موجود در اطراف آن وجود دارد. به این خاطر این کشور ظاهراً قصد دارد خط تولید این گونه سلاح های موثر را راه اندازی کند. 

به طور کلی، توسعه و استفاده از "هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری" در حال تبدیل شدن به یک روند مهم در صنعت نظامی مدرن و نیروهای مسلح معاصر است.   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала