جالبترین هواپیمای روسیه از دید کارشناسان آمریکایی

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر جالبترین هواپیمای روسیه از دید کارشناسان آمریکایی
جالبترین هواپیمای روسیه از دید کارشناسان آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2021
اشتراک
کارشناسان آمریکایی نام سه هواپیمای روسی را در لیست هواپیماهای جالب 40 سال گذشته قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان مجله آمریکایی "Popular Mechanics" لیستی از "جالبترین" هواپیماهای 40 سال گذشته را تهیه کرده‌اند که در این لیست سه هواپیمای روسی نیز قرار دارند.

ارزیابی تسلیحات جدید جنگنده روسی سو -57 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.10.2020
ارزیابی تسلیحات جدید جنگنده سو -57

این کارشناسان هواپیماها را بر اساس سالی که اولین پرواز خود را انجام دادند، دسته بندی نمودند.  این نشریه برای سال 1998، Be-200 Altair را كه اغلب در خاموش كردن آتش سوزی‌های جنگلی شركت می كرد، انتخاب نمود.

روزنامه نگاران خاطرنشان می كنند كه این هواپیما قادر است 12 تن آب را روی یک هدف سوزان رها کند و سپس بر روی دریاچه یا دریا فرود آید و بار دیگر فقط در 14 ثانیه بارگیری کند. از Be-200 Altair می توان برای جابجایی مسافر یا حتی به عنوان آمبولانس استفاده کرد.

برای سال 2000، گردآورندگان این لیست نمونه اولیه یک جنگنده دو موتوره با بال دلتا، MiG-1.44 MFI را جالبترین هواپیما دانستند. برای سال 2010 نیز Su-57، یک جنگنده نسل پنجم روسی که "ترکیبی از مخفی کاری، سرعت، سلاح و فن آوری مدرن است"، انتخاب گردید.

جنگنده سو-57 به گونه‌ای طراحی شده تا توانایی پرواز ابرپیمایشی، ابرچابکی و پنهان‌کاری داشته باشد و با برخورداری از اویونیک پیشرفته بتواند از راه جنگ الکترونیک در زمین و دریا بر جنگنده‌های نسل چهارم چیره شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала